شناسهٔ خبر: 157016 - سرویس جامعه
منبع: مهر

قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان بی‌خاصیت شده است

سیدمحمدجواد ابطحی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: متأسفانه قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به راحتی دور زده می‌شود و عملا بی‌خاصیت شده است.

به گزارش «نماینده»،محمدجواد ابطحی ، ضمن انتقاد از نحوه اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، گفت: متاسفانه قانون منع به‌ کارگیری بازنشستگان از ابتدا محکم و متقن نوشته نشد و به همین دلیل بسیاری از بازنشستگان به هر نحوی تلاش می‌کنند که این قانون را دور بزنند.

وی با بیان اینکه عملاً قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان بی‌خاصیت شده است، افزود: مدتی است که جمعی از نمایندگان خواستار بررسی اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های مختلف شده‌اند و علی رغم اینکه این درخواست به کمیسیون اجتماعی ارجاع شده اما هنوز بررسی نشده است که باید هر چه سریع‌تر رسیدگی شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها ملزم به اجرای این قانون هستند و نمی‌توانند آن را دور بزنند، تصریح کرد: مسئولان بازنشسته باید از سمت‌های خود کناره‌گیری کنند چرا که در شرایط جنگ اقتصادی توان و انگیز کافی برای فعالیت ندارند و نمی‌توانند اقدامات درخوری را برای عبور از این مرحله سخت انجام دهند.

ابطحی ادامه داد: تجربه نشان داده است که اگر به جوانان متعهد و متخصص اعتماد شود، راحت‌تر می‌توانیم از سد مشکلات عبور و بر حربه‌های شوم دشمنان نظام و انقلاب به ویژه در زمینه اقتصادی غلبه کنیم.

وی درباره عملکرد دولت در اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، گفت: دولت تاکنون نشان داده است که گرایش زیادی به استفاده از بازنشستگان دارد اما مجلس از همه ابزارهای نظارتی خود به خوبی استفاده می‌کند تا تمام کسانی که مشمول این قانون هستند، بازنشسته شوند.