شناسهٔ خبر: 156959 - سرویس مجلس
منبع: فارس

گودرزی: دلالان بیش از مردم از ارزهای دولتی سود بردند

گودرزی عضو هیأت رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه ما در کشور بیشتر از خودتحریمی رنج می‌بریم تا تحریم، گفت: بعضاً سودی که دلالان از ارزهای دولتی می‌برند به مراتب بیشتر از سودی است که از این اعتبارات به مردم می‌رسد.

به گزارش «نماینده» عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور گفت: ما در کشور بیشتر از خودتحریمی رنج می‌بریم تا تحریم و تا زمانی که از بیرون قطع امید نکنیم و اراده‌ای برای این موضوع نداشته باشیم که روی پای خود بایستیم قطعاً مشکلات‌مان حل نخواهد شد.

وی افزود: زمانی که ما برای حل مشکلات اراده جهادی داشته باشیم و روی پای خود بایستیم و از بیرون قطع امید کنیم ظرفیت‌ها و قابلیت‌های پویایی در داخل کشور وجود دارد که ما را از همه بیگانگان بی‌نیاز می‌کند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: به بهانه تأمین کالاهای اساسی و تخصیص ارز دولتی به این موضوع ما فقط سلاطینی را در عرضه اقتصاد خلق کرده‌ایم؛ سلطان شکر، سلطان سکه، سلطان کاغذ و ... .

گودرزی خاطرنشان کرد:  بعضی از واردکنندگان کالاهای اساسی ارز دولتی را می‌گیرند اما کالایی وارد نمی‌کنند و بعضی‌ها هم کالا را وارد می‌کنند اما در بازاربا قیمت آزاد به دست مردم می‌رسانند.

وی افزود:‌اگر قیمت ارز تک ترخی شود هم جلوی این فسادها گرفته می‌شود و هم می‌توانیم اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه را مورد حمایت قرار دهیم و یارانه‌های مربوط به اقشار ضعیف به دست نیازمندان واقعی برسد.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پایان گفت: بعضاً بهره‌ای که دلالان و افراد فاسد از ارزهای دولتی می‌برند به مراتب بیشتر از بهره و سود و منفعتی است که جامعه هدف یعنی مردم و کف جامعه ما از این موضوع می‌برند که این نیاز به اصلاح دارد.