شناسهٔ خبر: 156953 - سرویس سایر حوزه‌ها

2 قاره در یک شهر

ترکیه

شهر استانبول را با نام قسطنطنیه نیز می شناسند. استانبول بزرگترین شهر ترکیه محسوب می شود که دارا بودن یک ویژگی خاص آن را از تمامی شهرهای موجود در دنیا تفکیک می کند. گسترش یافتن این شهر در دو قاره اروپا و آسیا این ویژگیِ بی همتا می باشد.

وجود دو قاره در این شهر، بر جذابیت های آن افزوده و همین امر دلیل مهمی برای برای سفر توریست های تور استانبول به این مقصد گردشگری بوده است.

در زمان های گذشته استانبول را بیزانتیوم، رم جدید، استیمبول، آگوستا آنتونینا، کنستانتینوپل و اسلامبول نیز می نامیدند. این شهر هم اکنون پایتخت فرهنگی – اقتصادی ترکیه می باشد و اهمیت به سزایی در منطقه دارد. افزون بر جنبه های مختلف فرهنگی هنری اجتماعی، این شهر در زمینه های جذب توریست هم بسیار موفق عمل کرده به طوری که سالانه میلیون ها جهانگرد تور ترکیه را برای سفر به این مکان انتخاب می کنند؛ استانبول در سال 2010 عنوان سومین شهر توریستی جهان را از آنِ خود کرد.

شهر استانبول با وسعت 1539 کیلومتر مربع در ساحل دریای زیبای مرمره واقع شده است، تنگه بسفر هم اتصال دهنده این دریا به دریای سیاه می باشد و از وسط این شهر عبور می کند؛ این دلایل موقعیت مکانی استانبول را خاص و ویژه کرده اند. قسمت شرقی این شهر در قاره آسیا (شبه جزیره آناتولی) و قسمت غربی آن در قاره اروپا (شبه جزایر تراکیه) قرار دارد.

تفریحات و جاذبه های موجود در استانبول، در هر دو قسمت وجود دارند ولی حقیقت این است که بخش اروپایی بیشتر مورد توجه توریست ها قرار دارد. برای شنا کردن در استانبول، شهر باکرکوی، ساییر و کوچوک چکمجه مکان های مناسبی هستند. اگر قصدتان از سفر به این شهر خرید کردن می باشد، مرکز خرید استانبول مال در محله محمود بی، مرکز خرید فروم در بایرام پاشا، مرکز خرید پالادیوم در محله بارباروس، مرکز خرید زورلو سنتر، مرکز خرید کانیون و مرکز خرید آک مرکز مکان های معروفی در این زمینه هستند.

برای اطلاع از به روزترین تور آنتالیا می توانید به سایت لحظه آخر مراجعه نمایید و اطلاعات جامع کسب کنید.