شناسهٔ خبر: 156826 - سرویس مجلس
منبع: فارس

نماینده مجلس: دولت باید درباره توزیع کالاهای اساسی با نرخ ارز آزاد به مجلس توضیح دهد

سالک نماینده اصفهان در مجلس گفت: قیمت ارز در چند هفته اخیر کاهش پیدا کرده است، اما قیمت کالاهای اساسی روند نزولی پیدا نکرده که باید هر چه سریع‌تر نظارت در این زمینه افزایش پیدا کند.

به گزارش «نماینده»،  حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره مشکلات معیشتی مردم و ایرادات جدی و وجود رانت در توزیع کالاهای اساسی گفت:‌ در بودجه سال جاری نمایندگان مجلس 14 میلیارد دلار برای سفره مردم در نظر گرفتند.

سالک افزود: این ارقام در اختیار دولت قرار گرفت تا بتوانند کالاهای اساسی را تامین کرده و بین مردم به قیمت مناسب توزیع کند تا مشکلات آنها را حل کند.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 4 ماه از سال 98 گذشته و با آنکه نمایندگان مجلس و کمیسیون‌های مختلف تذکرات پیاپی درباره لزوم گزارش دولت در خصوص واردات و توزیع کالاهای اساسی را داده‌اند اما دولت در این قضیه کوتاهی کرده و مجلس هم هیچ گونه جزئیاتی از این روند ندارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با تاکید بر اینکه متاسفانه کالاهای اساسی که در بازار وجود دارد و بین مردم توزیع می‌شود با ارز آزاد است. این در حالی است که قیمت ارز در چند هفته اخیر کاهش پیدا کرده اما قیمت کالاهای اساسی روند نزولی پیدا نکرده که باید هر چه سریع‌تر نظارت در این زمینه افزایش پیدا کند.

سالک در پایان گفت:‌وضع معیشت مردم به هیچ وجه مناسب نیست و هیأت رئیسه مجلس باید در این باره اقدام لازم را انجام دهند و نمایندگان مجلس هم نمی‌توانند از معیشت مردم غافل شوند.