شناسهٔ خبر: 156803 - سرویس مجلس
منبع: فارس

رئیس کمیسیون عمران مجلس: عملکرد بانک مرکزی در تامین منابع قابل قبول نیست

 رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: عملکرد بانک مرکزی در تامین منابع و عملکرد وزارت تعاون به دلیل اعمال سلیقه‌ای سامانه کالا مثبت و قابل قبول ارزیابی نمی‌شود.

به گزارش «نماینده»،محمدرضا رضایی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات موجود اقتصادی، اظهار داشت: در اولین قدم لازم است معیشت مردم مورد حمایت جدی قرار بگیرد.

وی افزود: باید از منابع هدفمندسازی یارانه‌ها به بخش‌های آسیب‌پذیر و کم‌درآمد جامعه پرداخت شود و همچنین نیاز مهم جامعه امروز ما کنترل قیمت ها و بهبود وضعیت اشتغال است که هر 2 متضمن رونق تولید و  تحقق شعار سال هستند.

وی با بیان اینکه در رونق تولید با سه معضل اساسی مواجه هستیم که دولت باید فوراً به آن ورود کند، گفت: بحث اول بحث اشتغال پایدار روستایی است که علی رغم مصوبه مجلس برای تامین منابع اشتغال پایدار روستایی، عملکرد بانک مرکزی در تامین منابع و وزارت تعاون به دلیل اعمال سلیقه‌ای سامانه کالا مثبت و قابل قبول ارزیابی نمی‌شود؛ دوم، معضل عدم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و همچنین سرمایه های خرد و پراکنده در جامعه است، بروکراسی دست و پاگیر، ناکارآمدی نهادهای مالی در استفاده از ظرفیت بازار پول و سرمایه و بیمه از مواردی است که دولت واقعا دولت دچار وادادگی شده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سوم، مشغولیت غیر موثر مدیران کشور است، امروز در کشور هفتاد شورا،کارگروه،کمیته، ستاد،کمیسیون، انجمن و غیره در سطح استانی و ملی ایجاد شده است که با برگزاری جلسات بیش از حد و درگیر کردن مسئولین به ایجاد فاصله بین آن ها و مردم تبدیل شده و ایجاد نارضایتی شدید جامعه تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه کار به جایی رسیده است که ملاک ارزیابی مدیران میزان تشکیل این جلسات و میزان شرکت در جلسات یاد شده است، نه راه انداختن کار مردم و باز کردن گره از کار ارباب رجوع. قابل توجه اینکه ۷۰ درصد این مراکز به موجب تصمیمات هیئت دولت و تنها ۳۰ درصد این مراجع به موجب قانون تاسیس شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه مردم معتقدند در جایی که شورای برنامه‌ریزی استان وجود دارد، تمام این مراکز ضایع زائد بوده و باید حذف شوند، تصریح کرد: به منظور چابک سازی بخش دولتی برخی از این مراکز و مراجع باید حذف شوند و برای مقابله بهتر با اثر تحریم ها باید به  رونق کسب و کار پرداخته شود.

رضایی کوچی در ادامه با اشاره به دیگر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم از جمله فرهنگیان، اضافه کرد: رئیس‌جمهور باید به مشکلات جامعه فرهنگیان توجه ویژه داشته باشند، مخصوصا در بحث وعده هایی که محقق نشده و طرح بازنگری رتبه بندی معلمان علی رغم تاکید بر به رئیس جمهوری، هنوز اجرایی نشده است.