شناسهٔ خبر: 156795 - سرویس مجلس
منبع: فارس

تأکید بر نگاه برنامه‌ای و عملکردی به گزینه وزارت آموزش و پرورش‌ به‌جای نگاه سیاسی

ابطحی/2 عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: ما برنامه‌های گزینه‌های وزارت آموزش و پرورش را در این کمیسیون مشاهده خواهیم کرد ضمن اینکه کاری به جناح آن فرد پیشنهادی نداریم، زیرا نگاه سیاسی داشتن به این وزارتخانه سمی مهلک است.

به گزارش «نماینده»،سیدمحمدجواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، درباره ویژگی‌های وزیر بعدی آموزش و پرورش گفت: سیدجواد حسینی سرپرست فعلی وزارت آموزش و پرورش چند باری در این کمیسیون حاضر شده و نظرات خوبی را ارائه کرده است ضمن اینکه به نظر می‌رسد از مشاوران قوی هم بهره‌مند شده و برای برون رفت از مشکلات فعلی این وزارتخانه راهکارهایی در نظر گرفته است.

وی افزود:‌به احتمال قوی آقای حسینی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از سوی دولت به مجلس معرفی خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: ما برنامه‌های گزینه‌ها را در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مشاهده می‌کنیم و کاری به گزینه‌ها نداریم ضمن اینکه بر همین اساس اجرا شدن آن برنامه‌ها و عملکردها و توانمندی افراد مهم است و کاری به جناح و سیاست آن فرد پیشنهادی نداریم زیرا جناحی کار کردن و نگاه سیاسی داشتن در وزارت آموزش و پرورش سمی مهلک است.

ابطحی گفت: باید وزیر بعدی آموزش و پرورش فردی دلسوز و آماده رفع مشکلات بوده و برای برون رفت از آن آماده باشد ضمن اینکه داشتن تیمی قوی و مشاوران قوی به منظور حل مشکلات متعدد و مختلف در وزارت آموزش و پرورش هم بسیار مهم است.

وی در پایان گفت:‌کیفیت اجرای برنامه‌های پیشنهادی افراد معرفی شده برای تصدی وزارتخانه آموزش وپرورش بسیار مهم است.