شناسهٔ خبر: 156756 - سرویس مجلس
منبع: فارس

اقتدار ایران مقابل توطئه‌های دشمن/ دستاوردهایمان با ایستادگی بدست آمده نه با لبخند

ابوترابی نماینده نجف‌آباد در مجلس با اشاره به اقتدار ایران در مقابل توطئه‌های دشمنان گفت: این اقتدار بخشی از ایستادگی محور مقاومت بوده که با لبخند بدست نیامده است.

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی، درباره تأثیر افزایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران در فرایندهای داخلی اقتصاد و بهبود روند بازار، گفت: این اقتدار مدیون دستاوردهای بزرگ محور مقاومت است. 

نماینده نجف‌آباد در مجلس تصریح کرد: وقتی اعلام کردیم که تنگه هرمز بسته می‌شود در عمل هم این کار را انجام دادیم، هر چند که پیش از آن این دستور را داده بودند که مدیر اصلی تنگه هرمز جمهوری اسلامی ایران است لذا دشمنان حساب کار خود را کردند. 

وی گفت:‌ امارات بعد از وقایع اخیر خلیج فارس و بستن تنگه هرمز متوجه شد که باید سیاست‌ خود را در قبال تهران تغییر دهد که این کار هم مدیون اقتدار نیروهای مسلح ایران است. 

وی گفت: چین که ابرقدرت‌ جهان هست هم نفت جمهوری اسلامی را خریداری کرده و جمهوری اسلامی ایران را در طراز خود دانسته و یکی از راه‌های دور زدن تحریم است لذا این اقدام را هم مدیون اقتدار محور مقاومت می‌دانیم. 

وی همچنین گفت: هیچ‌کدام از این دستاوردها زیر سایه دیپلماسی به دست نیامده است و براساس گفتمان و لبخند زدن به دشمنان و دور یک میز نشستن با دشمنان به دست نیامده است.

وی گفت: امروز محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران به عنوان بخشی از آن، عرصه بسیار قوی و مقتدری را در عرصه دنیا از آن خود می‌داند و بر همین اساس است که وقتی نفتکش ایرانی را در جبل‌الطارق توقیف می‌کنند، ما در خلیج فارس علی‌رغم اینکه نفتکش انگلیسی دارای اسکورت نظامی بود، اما آن را توقیف کرده و سرمان را هم بالا می‌گیریم و ادعا می‌کنیم که تنگه هرمز را هم می‌توانیم ببندیم. 

نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ما به دشمنان ثابت کردیم که حتی اگر نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری‌شان هم اسکورت نظامی داشته باشند کاری نمی‌توانند بکنند و بر اساس همین اقتدار است که می‌توانیم نفت خود را بفروشیم و به واسطه محور مقاومت و دور زدن تحریم‌ها، توانایی مدیریت کشور را داریم هر چند که فروش نفت کشورمان در شرایط فعلی به نسبت ماه‌های قبل بهتر شده ولی نمی‌توانم آماری را در این قضیه اعلام کنم.