شناسهٔ خبر: 156742 - سرویس مجلس
منبع: فارس

کوهکن: بهانه دولت در ارتباط دادن گرانی با نبود وزارت بازرگانی پذیرفتنی نیست

کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس با بیان اینکه ما پیگیری و نظارت جدی و جهادی را در امروز کشور در قاموس دولت نمی‌بینیم، گفت: دولت نمی‌تواند با نگاه‌های تکنوکرات‌منشانه در شرایط جنگ اقتصادی با دشمن حتی نیازهای اولیه مردم را هم تامین کند

به گزارش «نماینده» محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به دولت برای رفع مشکلات معیشتی مردم گفت: نمی‌توان گفت که دولت هیچ اقدامی برای حل مشکلات معیشتی مردم نکرده و پیگیری خاصی در این باره نداشته است و چنین ادعایی را نداریم، اما اقدامات دولت متناسب با شرایط امروز کشور نبوده و نیست.

وی افزود: این نحوه عملکرد دولت در شرایطی که همه فریاد می‌زنند ما در جنگ اقتصادی هستیم با یک مدیریت اداری روی روال کار عادی پاسخگوی شرایط امروز کشور نیست.

نماینده مردم لنجان در مجلس اظهار داشت: دولت مدام این موضوع را مطرح می‌کند که ما چون وزارت بازرگانی مستقل نداریم نمی‌توانیم مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را حل و فصل کنیم که این عذر از سوی دولتی که عنوان تدبیر و امید روی خود گذاشته پذیرفته نیست. من در مرحله آخر در مجلس به ایجاد وزارت بازرگانی رای دادم نه از بابت اینکه این کار یک کار کارشناسی است، از این بابت که دولت، دولت مستقر است و دو سال دیگر از عمرش باقی مانده و از سوی دیگر این رای را دادم که بهانه از دست دولت گرفته شود و ببینیم دیگر چه می‌خواهد بگوید و چه بهانه دیگری خواهد داشت.

کوهکن خاطرنشان کرد: ما وقت‌گذاری جدی، پیگیری و نظارت به صورت جهادی برای حل مشکلات معیشتی مردم را در قاموس این دولت نمی‌بینیم. دولت با نگاه‌های تکنوکرات‌منشانه در جنگ اقتصادی با دشمن نمی‌تواند حتی مطالبات حداقلی مردم را در حوزه نظارت و کنترل تامین کند و پاسخگوی نیازهای مردم باشد.

نماینده مردم لنجان در مجلس در پایان گفت: این مطالب به معنی نفی اقدامات دولت نیست، اما این شیوه کار همان‌طور که در مرحله عمل نیز نشان داده می‌شود، نمی‌تواند پاسخگوی شرایط امروز کشور باشد.