شناسهٔ خبر: 156734 - سرویس مجلس
منبع: فارس

حاتمیان: نهادهای نظارتی در مبارزه با فساد جدی‌تر عمل کنند

عبدالله حاتمیان نماینده مردم درگز در مجلس گفت: ما در کشور نه تنها در حوزه دستگاه‌های نظارتی کمبود نداریم بلکه با تعدد و تکثر در این حوزه مواجهیم که این تعدد و تکثر خود فسادآفرین است.

به گزارش «نماینده» عبدالله حاتمیان نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب به دولت برای حل مشکلات معیشتی مردم گفت: اگر چه قوه قضائیه تلاش‌هایی را در جهت مقابله با فساد و برخورد با مفسدین داشته و دولت هم تلاش‌هایی داشته است اما با توجه به شرایط جنگ اقتصادی که در آن قرار داریم تلاش‌های دولت و قوه قضائیه کافی نیست.

وی افزود: متاسفانه شرایط به گونه‌ای است که هر چه تحریم شدیدتر می‌شود، پدیده قاچاق هم در کشور دامنه‌دارتر می‌شود که لازمه کنترل این وضعیت نظارت دقیق‌تر و جدی‌تر نهادهای نظارتی برای برخورد با این پدیده است.  

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما با کمبود منابع و نیروها در حوزه نظارت مواجه نیستیم اگر ۵ میلیون تومان برای امورات جاری و غیره در نظر گرفته شود ۵۰ میلیون تومان برای امور نظارتی و بازرسی و غیره در این حوزه در نظر گرفته می‌شود.

حاتمیان خاطرنشان کرد:‌ ما کمبود ناظر نداریم ناظران ما نیاز به آموزش دارند یا باید بر روی ناظران ما نظارت انجام شود و یا مسائل دیگری است که ما از آن بی‌اطلاعیم.

وی افزود: ما در کشور نه با کمبود سازمان در حوزه سازمان مواجهیم و نه با تعداد نیروی انسانی در این حوزه، بلکه باید یک به روز رسانی در دستگاه‌های نظارتی انجام شود و یا کم و کاستی در هر حوزه وجود دارد شناسایی و مرتفع شود.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ما نه تنها با کمبود در دستگاه‌ها و نیروهای نظارتی مواجه نیستیم بلکه تعدد و تکثر این نیروها و نهادها را در حوزه‌های نظارتی داریم که این تعدد و تکثر خود باعث بروز مشکل شده و این تعدد دستگاه‌های نظارتی خود فساد آفرین است.