شناسهٔ خبر: 156713 - سرویس فرهنگ
منبع: مهر

سردبیر«نسل‌امروز» مطرح‌کرد؛

انتقاد از ذائقه‌سازی مبتنی‌بر «جنجال» در سیما/ اصلاح زمان‌بر است

امیر ابراهیم رسولی امیرابراهیم رسولی مجری و سردبیر «نسل امروز» از ذائقه‌سازی اشتباه در تلویزیون که باعث شده همه برنامه‌ها به سمت چالش و مناظره بروند، انتقاد کرد.

به گزارش «نماینده»، امیرابراهیم رسولی مجری و سردبیر برنامه «نسل امروز» درباره ویژگی این برنامه و موضوعات آن بیان کرد: ما سعی کردیم در این برنامه سراغ موضوعاتی برویم که به روزتر است و مردم و جامعه با آن‌ها درگیر هستند.

وی درباره تولید این برنامه گفت: پخش برنامه به نیمه رسیده و حدود ۱۰ یا ۱۱ برنامه دیگر برای پخش داریم چون این فصل از برنامه قرار بود ۲۶ قسمتی باشد و بعد از چند قسمت دیگر قراردادمان تمام می‌شود و برای ادامه مدیر شبکه باید تصمیم بگیرد.  

رسولی درباره اینکه موضوعات چالشی این برنامه علی‌رغم به روز بودن کمتر دیده می‌شود اظهار کرد: کمی زمان برد تا برنامه دیده شود. البته ما مناظره محور نبودیم و نخواستیم هم به این شیوه برنامه دیده شود و بنایمان از ابتدا بر گفتگو بود. در این برنامه یکی از مهمان‌ها نسل امروزی است و یکی کارشناس و می‌خواهیم دو دیدگاه را مطرح کنیم.

مجری «نسل امروز» اضافه کرد: نشستن پای برنامه گفتگومحور و محتوامحور کار سختی است، دیده شدن این نوع برنامه‌ها زمان‌بر است به همین دلیل برنامه ما از قسمت دهم به بعد بیشتر دیده شد چون کمتر در آن جنجال وجود داشت.

وی درباره ذائقه‌سازی با برنامه‌های جنجالی هم عنوان کرد:  ما در برنامه‌ها به گونه‌ای ذائقه‌سازی کرده‌ایم که اکنون هر برنامه‌ای از ورزشی گرفته تا گفتگومحور باید جنجال داشته باشد در حالی که باید به این سمت برویم که برخی از برنامه‌ها براساس محتوا پیش رود.

رسولی درباره اینکه برنامه‌های غیرچالشی کمتر مورد توجه واقع می‌شوند، یادآور شد: نگاه من این است که زمان می‌برد تا بتوانیم طرح موضوع و طرح مساله کنیم و دیدگاه‌های مختلف را بیان کنیم و مناظره‌ای هم نباشد اما دیده شود بالاخره تغییر مذاق یک شبه اتفاق نمی‌افتد.

مجری و سردبیر برنامه درباره سوژه‌های مختلف و بازتاب‌های آن تصریح کرد: در برخی موارد بازخوردهای خوبی داشتیم و در برخی موارد نه. با این حال در خود رسانه‌ها بازتاب‌های برنامه را دیده ایم و فکر می‌کنم نسبت به موضوعاتی که داشتیم برنامه دیده شده است. مخاطبان هم بازخوردهای خودشان را نشان می‌دادند مثلا می‌گفتند چرا در برنامه‌ای که درباره مهریه بود هر دو مهمان خانم بودند و یک مرد حضور نداشت که او هم حرفی بزند. در موضوع عدالت محوری هم که حرف زدیم برخی نقد داشتند و موضوع را به خود گرفتند.