شناسهٔ خبر: 156664 - سرویس سیاست
منبع: مهر

هیات بلندپایه چین با بدرقه حدادعادل، تهران را ترک کرد

حداد عادل هیات بلندپایه چین، با بدرقه حدادعادل، تهران را به مقصد پکن ترک کرد.

به گزارش «نماینده»، هیات بلندپایه چین که به سرپرستی سونگ تائو وزیر امور بین الملل حزب حاکم چین و به دعوت دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به تهران آمده بود، با بدرقه غلامعلی حدادعادل عضو و مداحی معاون ارتباطات و بین الملل مجمع تشخیص مصلحت نظام ، تهران را به مقصد پکن ترک کرد.

فرستادگان حزب حاکم چین در مدت اقامت خود، ضمن دیدار با آیت الله صادق آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و انجام دو دور گفتگو با محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، سید کمال خرازی، رئیس شورای روابط خارجی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی نیز دیدار و گفتگو داشتند.

از دستاوردهای این سفر، تاکید دو طرف بر تداوم همکاری های مجمع تشخیص مصلحت نظام و نهادهای سیاست گذاری در چین و نیز استمرار سفر و بازدید مقام ها و کارشناسان ایرانی و چینی است. نقش آفرینی بیشتر چین در برقراری صلح و امنیت در منطقه آسیای جنوب غربی و ارتقای جایگاه ایران در طرح چینی یک کمربند یک جاده چین از دیگر محورهای گفتگوی میان طرفین بوده است.