شناسهٔ خبر: 156622 - سرویس مجلس

احمد سالک در گفت‌وگو با «نماینده»:

کاندیدایی که از پول‌های کثیف در انتخابات استفاده کند، قطعاً مجرم است

سالک/43 نماینده مردم اصفهان گفت: اگر کاندیدی هرگونه حرکتی خارج از ضوابط قانون اساسی عمل بکند یعنی بخواهد از پول‌های کثیف در انتخابات استفاده بکند آن فرد قطعاً مجرم است.

احمد سالک، نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار «نماینده»، اظهار داشت: موضوع انتخابات یک موضوع مردمی و دارای چند ویژگی است؛ یک ویژگی آن بصیرت و آگاهی مردم به کاندیداها و دوم نیز مطالعه بر روی افراد است و ویژگی بعدی آن است که باید مردم دریابند که این فرد آیا تخصصی در رابطه با نیازمندی‌های جامعه دارد یا نه؟

وی ادامه داد: مهم‌ترین ویژگی که مردم باید در انتخاب نمایندۀ خود بر آن تأکید داشته باشند، نوع وابستگی افراد به منابع قدرت و ثروت است که مردم با مطالعه بر این موضوع باید به‌پای صندوق‌ها بیایند و انتخاب درستی انجام بدهند.

نماینده اصفهان در مجلس با اشاره به استفاده برخی از کاندیداها از پول‌های کثیف در انتخابات گفت: اگر کاندیدایی خارج از ضوابط قانون اساسی هرگونه حرکتی بکند یعنی بخواهد از پول‌های کثیف در انتخابات استفاده بکند آن فرد قطعاً مجرم است.

سالک اضافه کرد: کسانی هستند که حتی از طریق صاحبان قدرت حمایت می‌شوند یعنی وام‌دار یک جریان یا قدرتی می‌شوند تا قدرتی کسب کنند این افراد که به‌طوری وام‌دار صاحبان قدرت هستند نمی‌توانند به‌خوبی خدمتگزار مردم باشند.

وی بابیان اینکه این افراد مدام در تأمین صاحبان قدرت و ثروت هستند بیان داشت: افرادی که از طریق صاحبان قدرت و ثروت راهی مجلس می‌شوند دیگر به درد مجلس و مردم نمی‌خورند؛ چون می‌خواهند به هر شکل مختلفی به صاحبان قدرت و ثروتی که به آن‌ها کمک کرده‌اند خدمت‌رسانی بکنند مثلاً در عزل و نصب‌های شهری یا استانی و... .

سالک در پاسخ به این سؤال که نیت این افراد در استفاده از حمایت‌های صاحبان قدرت و ثروت چیست؟ گفت: نیت هر فرد متفاوت است یعنی کسی که کاندیدای مجلس می‌شود شاید نیت قدرت‌طلبی دارد یا می‌خواهد از طریق مجلس به جایگاه بالاتر از نمایندگی برسد. اگر عملکردها را بررسی کنیم متوجه نیت افراد می‌شویم.

سالک در پایان گفت: مردم ما در طول این چهل سال در چهل انتخابات شرکت کرده‌اند و نشان داده‌اند که آگاهی و بصیرتشان بسیار بالا است و ان شاء الله که درگیر این نوع جریانات نشوند.