شناسهٔ خبر: 156556 - سرویس سیاست
منبع: مهر

آل هاشم: کسانی که در انتخابات میلیاردی هزینه می‌کنند دلسوز مردم نیستند

آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه کسانی که در انتخابات میلیاردی هزینه می‌کنند دلسوز مردم نیستند، گفت:انتخابات مجلس در پیش است و برخی از کاندیداها برای این انتخابات هزینه میلیاردی صرف می‌کنند.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور و باشکوه مردم ولایی و نمازگذار تبریز در مصلی اعظم امام خمینی این شهر برگزار شد افزود: برای خدمت به مردم هزینه میلیاردی برای تبلیغات لازم نیست، انتخابات مجلس در پیش است و برخی از کاندیداها برای این انتخابات هزینه میلیاردی صرف می‌کنند در حالی که برای خدمت به مردم این هزینه‌ها لازم نیست.

وی ادامه داد: کسانی هستند که میلیاردی برای انتخابات مجلس هزینه می‌کنند، باید از اینها پرسید شما مگر در طول چهار سال نمایندگی چقدر حقوق خواهید گرفت، مردم توجه کنند کسانی که به صورت میلیاردی در انتخابات هزینه می‌کنند دلسوز مردم نیستند.

نهاد نماز جمعه رابطه عمیقی با ولایت دارد

وی سپس ادامه داد: در نمازهای جمعه همواره مشکلات جامعه و مردمی مطرح شده اما به اهمیت فریضه جمعه کمتر پرداخت شده است.

آل هاشم ابراز داشت: نهاد نماز جمعه رابطه عمیقی با ولایت دارد. فهم ریشه‌ای ولایت در امت اسلامی حتی بین شیعیان مغفول مانده است. رهبر انقلاب فرمودند ائمه جمعه باید با مردم انس داشته و مشکلات آنها را با روی گشاده پیگیری کنند.

آل هاشم با بیان اینکه مفهوم ولایت از متعالی‌ترین آموزه‌های قرآنی فرهنگ ناب اسلام است، اظهار داشت: اما فهم ریشه‌ای آن در بین امت اسلامی مغفول واقع شده است، در حالی که فهم ریشه‌ای مفهوم ولایت، حلال تمام مشکلات جامعه اسلامی است.

وی بازشناسی مفهوم ولایت در جامعه اسلامی را نیازمند بازتعریف دانست و افزود: در جامعه اسلامی باید قوانین الهی حاکم باشد و همه مسائل اجتماعی، اقتصادی، حقوقی و فرهنگی باید براساس موازین الهی و اسلامی حل و فصل شود.

وی سپس در خصوص عملیات مرصاد گفت: رزمندگان و شهدای عملیات غرورآفرین مرصاد برای کشور عزت آفرین شدند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: تقوای زمان، سخت‌ترین نوع تقوا است. بیاییم به درست حرف زدن، صادقانه و مردانه حرف زدن عادت کنیم.

قدردانی از شهرداری تبریز برای ساماندهی دستفروشان

وی افزود: از شهرداری و ناجا برای ساماندهی دستفروشان تشکر می‌کنم، هر چند کامل صورت نگرفته ولی با همدلیدستفروشان به نتیجه می‌انجامد.

امام جمعه تبریز سپس در ادامه خطبه‌ها با اشاره به ضرورت حمایت از صدا و سیما گفت: از دولت انتظار داریم از لحاظ بودجه و اعتبارات از صدا و سیما حمایت کند.

وی به قطعی آب در تبریز نیز اشاره داشت و گفت: مردم از قطعی آب گلایه می‌کنند، ضروری است هم مردم صرفهجویی کنند و هم مسئولان آب و فاضلاب در مدیریت منابع آب تدبیر کنند. کمبود آب یکی از موضوعات مهم استانی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به سالروز سفر رهبر انقلاب به تبریز نیز اشاره داشت و گفت: به ایشان می‌گوئیم آقا چه می‌شود یکبار دیگر به آذربایجان سفر کنید.

دستور مهم رهبری به دولت برای تنظیم بازار و افزایش رفاه مردم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: رهبر انقلاب به دولت جهت تنظیم بازار و رفاه مردم دستور دادند. ایشان به رئیس جمهور و دولت دستور دادند تا تلاش بیشتری در این موضوع داشته باشند.

وی به نفتکش متخلف انگلیسی نیز اشاره داشت و افزود: این نفتکش هنگام عبور از تنگه هرمز به دلیل عدم رعایت مقررات بین المللی توسط نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

وی ابراز داشت: هنگام حمایت از این اقدام سپاه در توقیف نفتکش متخلف، هشدار می‌دهیم که در برابر هر گونه رفتار متکبرانه شناورهای بیگانه برخورد قاطع خواهیم کرد تا امنیت ملی ایران خدشه دار نشود.

وی ادامه داد: امنیت تنگه هرمز خط قرمز ایران است، ملت ایران با حمایت قاطع از اقدام قانونی و به موقع نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توقیف نفت‌کش متخلف انگلیسی به دنیا اعلام می‌کند هرگونه اقدام متکبرانه، تحریک کننده و خارج از قوانین بین‌المللی در دریای خلیج فارس و تنگه هرمز از سوی مستکبران جهانی پاسخی قاطع به دنبال خواهد داشت.

آل هاشم سپس افزود: حفظ مصالح ملی و امنیت منطقه خلیج فارس که مطالبه‌ای جهانی است، اولویت ایران در این منطقه است و اجازه نمی‌دهد حضور متکبرانه دیگران آن را خدشه‌دار کند.