شناسهٔ خبر: 156451 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

اسامی ۱۵۰ متخلف ارزی منتشر شود

کمالی پور عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی گفت: منع قانونی برای انتشار اسامی متخلفین ارزی وجود ندارد.

به گزارش «نماینده» یحیی کمالی‌پور عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به اعلام اسامی ۱۵۰ صادر کننده‌ کالا از سوی بانک مرکزی به قوه قضائیه  که ارز حاصل از  این فرآیند را بازنگردانده‌اند، گفت: لازم است که قوه قضائیه به پرونده این متخلفین رسیدگی کند.

وی افزود: در صورت تعلل و عدم برخورد مناسب با این متخلفین کمیسیون قضایی به عنوان کمیسیون تخصصی به مسئله ورود کرده و با دعوت از مسئولان قوه قضائیه به کاستی‌های احتمالی رسیدگی می‌کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس با تاکید بر اینکه هیچ منع قانونی برای انتشار اسامی متخلفین ارزی وجود ندارد ، تصریح کرد:مگر  اینکه مصلحتی وجود داشته باشد و یا انتشار اسامی در روند رسیدگی به پرونده اختلال ایجاد کند که ممکن است به این دلایل اسامی متخلفین منتشر نشود.

نماینده مردم جیرفت در مجلس تاکید کرد: لازم است تا دستگاه‌های نظارتی و بانک مرکزی فعالیت صادر کنندگان را رصد کنند و در صورت بروز تخلف به آن رسیدگی کنند.

به گزارش تسنیم، رئیس بانک مرکزی اخیرا اعلام کرد که صادر کننگانی که خواستار تخصیص کل ارزشان برای واردات هستند هنوز تعهدات ۵۰ درصدی خود را انجام نداده‌اند بانک مرکزی فهرست ۱۵۰ نفر از صادر کنندگانی که حدود ۴ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات داشته‌اند و به کشور باز نگردانده‌اند به قوه قضائیه ارسال کرده است.