شناسهٔ خبر: 156448 - سرویس سیاست
منبع: مهر

افرادی برای نامزدی مجلس انتخاب شوندکه اهل بده بستان بادولت نباشند

میرسلیم/2 رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: افرادی را برای کاندیداتوری در مجلس انتخاب کنیم که اهل بده بستان با دولت نباشند.

به گزارش «نماینده»  ، سید مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب در اجلاس دبیران استان های حزب موتلفه اسلامی با دسته بندی افرادی که نسبت به حزب ابراز تمایل می کنند، اظهار داشت: این افراد فرصت‌طلبند و ابراز تمایل آنها به حزب برای دستیابی به منویات سیاسی یا اجتماعی یا اقتصادی خودشان است.

وی افزود: برخی دوستان نیز به حزب نزدیک می شوند تا ما برای آنها هزینه‌های تبلیغات انتخابات را تأمین کنیم؛ آنها فکر می‌کنند در مؤتلفه یک مشت افراد پولدار نشسته اند و ما می توانیم آنها را بدوشیم و هزینه‌های تبلیغات خود را بر دوش آنها بیندازیم؛ این هم امید آنها در نزدیک شدن به مؤتلفه است.

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: برخی نسبت به حزب ابراز تمایل‌ نشان می دهند تا نوعی خوشنامی و وجاهت اجتماعی کسب کنند چرا که می دانند حزب مؤتلفه اسلامی نزد مردم و علما از سابقه‌ای خوب برخوردار است.

میرسلیم با بیان اینکه عده‌ای دیگر برای آموزش دیدن و طی کردن راه کمال سیاسی به حزب مؤتلفه اسلامی نزدیک می‌شوند، ادامه داد: آن ها می دانند فعالیت سیاسی کاری نیست که بتوان در آن بی گدار به آب زد بلکه باید اصول آن را یاد گرفت؛ امروزه در دانشگاه‌های ما چنین مهارت‌هایی را یاد نمی دهند. این افراد حزب را به عنوان آموزشگاهی عالی برای کسب تجربه مدیریتی و سیاسی تلقی می کنند.

وی تصریح کرد: مسائل واقعی کشور، منطقه، دنیای اسلام و مسائلی که در جهان پدید می‌آید همه محمل‌هایی هستند که در بخش های مختلف حزب به بحث و بررسی گذاشته می شود، بنابراین کسانی که در این جلسات شرکت می‌کنند بینش سیاسی شان تقویت و فکرشان وسعت پیدا می کند و به تدریج آمادگی و آموزش لازم را پیدا می کنند تا به روش‌های مدیریت سیاسی آگاه شوند. کار حزب از این لحاظ بسیار مهم و حساس است و هر تشکیلاتی را نمی توان حزب نامید.

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه مرحوم شهید بهشتی حزب را یک معبد می دانست، اظهار داشت: عده ای هم به حزب نزدیک می شوند تا با خودسازی و تزکیه نفس برای کارهای جمعی میهنی آماده شوند.

میرسلیم با اشاره به دسته دیگری از افراد که به حزب مراجعه می‌کنند، گفت: عده ای برای کمک، فداکاری و ابراز از خودگذشتگی به منظور تحقق آرمان ها، به حزب مراجعه می‌کنند که این افراد خودشان را هزینه حزب می کنند نه اینکه حزب را هزینه خود کنند.

وی تأکید کرد: افرادی چون حاج حبیب الله عسگر اولادی، شهید مهدی عراقی، شهید سید اسدالله لاجوردی، حاج ابوالفضل حاجی حیدری، شهید رجایی، حاج سید تقی خاموشی، حاج محمد رضا اعتمادیان، حاج شیخ محمدخرسند، حاج محمد نبی حبیبی در زمره افرادی بودند که هدفشان از مراجعه به حزب فداکاری برای اعتلای حزب و تحقق آرمانهای آن بود،  آنها هرچه داشتند برای حزب گذاشتند و نمونه های ایثار سیاسی بودند.

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه با بیان اینکه مردم ایران بسیار نجیبند، تصریح کرد: اگر شرایطی که امروز رخ داده و بر ما تا حدودی تحمیل شده است، هر زمانی دیگر در تاریخ ما اتفاق می افتاد کلی بلوا می‌آفرید، مردم ما امروز آگاهانه و با نجابت این شرایط را تحمل می کنند.

میرسلیم گفت: مؤتلفه اسلامی باید به دور از جنجال ها، انعکاس دهنده تخصصی مطالبات مردمی باشد،  این امر هم باید پس از بررسی های تخصصی در حزب به صورتی هنرمندانه و کارشناسانه انجام گیرد.

وی با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: امروز یکی از رسالت های مهم مؤتلفه اسلامی فهم و تفهیم منویات رهبر انقلاب به جامعه است.

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به وظایف حزب در شناسایی افراد واجد صلاحیت برای انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هنر ما باید این باشد که بر مبنای حضور ممتد و ریشه دارمان در میان گروه‌های مختلف مردم نیروهای با صلاحیت را شناسایی کنیم.

میرسلیم تاکید کرد: باید کسانی را برای نامزدی در انتخابات مجلس شناسایی کنیم که از استقلال رأی سیاسی برخوردار باشند و منافع خود را بر مصالح کشور و حقوق عمومی مردم ترجیح ندهند، اهل زد و بند نباشند و در دوران نمایندگی ابدا به بده بستان با دولت آلوده نشوند تا  با اقتدار بتوانند به نظارت بر اجرای قوانین بپردازند و در این راه تحت نفوذ رئیس جمهوری، رئیس مجلس و سایر مقامات قرار نگیرند.

وی گفت: افراد با صلاحیتی که برای نامزدی در انتخابات مجلس معرفی می‌کنیم لزوما عضو حزب مؤتلفه اسلامی نیستند؛ افرادی که مناسب اداره کشورند باید شناسایی و برای انتخابات نامزد شوند. اداره کشور به دست خود مردم است و نجات یافتن از مشکلاتی که در آن قرارگرفته ایم. باید هوشیارانه و مخلصانه بر مبنای معیارهای دقیق اعتقادی و سیاسی که در حزب تعیین و تبیین کرده ایم انجام گیرد چرا که در غیر این صورت، باز فرصت‌های دیگری را از دست خواهیم داد و پیشرفتمان به عقب خواهد افتاد.