شناسهٔ خبر: 156425 - سرویس مجلس
منبع: فارس

درخواست ۳ نماینده برای حضور در کمیسیون قضایی

کمیسیون قضایی با خروج محمد دهقان از کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی و انتخاب وی به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان، ۳ نماینده خواهان عضویت در این کمیسیون شدند.

به گزارش «نماینده»  ، با انتخاب محمد دهقان به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان و از حد نصاب افتادن جلسات این کمیسیون، ۳ نماینده به صورت شفاهی و کتبی خواهان حضور در کمیسیون قضایی و حقوقی شده‌اند.  

این نمایندگان در ابتدا باید موافقت جدایی از کمیسیون‌های خود را گرفته و با رای گیری و موافقت به کمیسیون جدید افزوده شوند.  

بر اساس شنیده‌ها ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها، پروانه سلحشوری عضو کمیسیون فرهنگی و فرهاد تجری عضو کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی خواهان حضور در جمع اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی هستند.  

این در حالی است که باید حداقل یک نفر به کمیسیون قضایی و حقوقی افزوده شود و با توجه به اینکه استقبال نمایندگان متقاضی حضور در این کمیسیون بیشتر است به احتمال زیاد بیش از یک نفر به جمع این کمیسیون افزوده خواهد شد.  

همچنین به احتمال زیاد تکلیف نماینده و یا نمایندگان جدید عضو این کمیسیون در هفته جاری مشخص خواهد شد.  

در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی، وی اسامی نمایندگان خواهان حضور در این کمیسیون را تایید کرد.