شناسهٔ خبر: 156359 - سرویس پارلمان شهری
منبع: فارس

مخاطب نامه قاضی سراج شورای شهری‌ها نبودند

اعطا سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مخاطب نامه قاضی سراج شورای شهری‌ها نبوده‌اند، گفت: محسن هاشمی از طریق دولت پیگیر این موضوع است.

به گزارش «نماینده»، علی اعطا در نشست خبری در ارتباط با انتخابات شورایاری‌ها اظهار داشت: ۱۲۵۳ نفر در منطقه ۴ تهران برای انتخاب ثبت‌نام کردند که بیشترین آمار را در مناطق ۲۲ گانه به خود اختصاص دادند.  

وی افزود: از  این تعداد در منطقه ۴،   ۹۰۰ نفر آقا و ۳۵۳ نفر خانم هستند. پس از آن منطقه ۵ و سپس منطقه یک بیشترین آمار ثبت‌نام کنندگان را به خود اختصاص داده‌اند.  

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: کمترین داوطلبان انتخابات شورایاری‌ها مربوط به منطقه ۹ بوده است و ۶۷ درصد ثبت‌نام کننده‌ها به طور کلی در همه مناطق سن کمتر از ۴۵ سال و ۲ درصد سن ۶۵ تا ۷۵ سال داشتند.  

* بیشترین  تحصیلات داوطلبین انتخابات شورایاری‌ها 

اعطا خاطرنشان کرد: همچنین به طور کلی ۷۵ درصد کل ثبت‌نام کنندگان مرد و ۲۵ درصد زن بوده‌اند. همچنین بیشترین رشته تحصیلی داوطلبان حقوق، عمران و حسابداری بوده است.  

وی گفت: آمار قطعی داوطلبانی که صلاحیت آنها تایید شده ۶ عصر امروز اعلام خواهد شد و پس از آن دو روز فرصت برای اعتراض وجود دارد.  

وی درمورد نامه قاضی سراج به سران سه قوه در ارتباط با انتخاب شورایاری‌ها گفت: مخاطب نامه شورای شهر نبوده بلکه سران سه قوه‌اند که براساس اختیارات خود به صورتی برنامه‌ریزی کنند که انتخابات قانونی شود و یا اگر نیست شرایط آن فراهم شود.  

* مخاطب نامه قاضی سراج شورای شهر نیست 

وی افزود: رئیس‌شورای شهر تهران گفت‌وگوهایی با قاضی سراج داشته و ایشان در دولت هم پیگیر موضوع هستند.

اعطا درمورد یکطرفه شدن خیابان ویلا اظهار داشت: من دیروز این خبر را مشاهده کردم و با شهردار منطقه صحبت‌هایی انجام گرفت که ایشان گفتند کار به صورت دو هفته‌ای آزمایشی است.  

وی افزود: قرار شده که جلسه‌ای در شورای شهر شهردار منطقه شرکت کند و مطالعات انجام گرفته را توضیح دهند.  

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: ولی به طور کلی بنده اظهارنظر روشنی در این زمینه ندارم چرا که اطلاعات دقیقی از جزئیات این برنامه در کمیسیون حمل و نقل شورا نداشته‌ام ولی بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد.  

وی خاطرنشان کرد: آنچه مشخص است ا ین بوده که اگر این برنامه بخواهد ادامه یابد به صورت اجتماعی بررسی‌های لازم برای آن انجام گیرد.