شناسهٔ خبر: 156333 - سرویس مجلس
منبع: فارس

منافع ملی گام‌های بعدی را در برجام می‌طلبد

علیرضا سلیمی2 نماینده محلات در مجلس با اشاره به گام دوم ایران در واکنش به عدم اجرای تعهدات برجامی غرب گفت: زیاده‌خواهی، دروغگویی و کلاهبرداری اروپا و آمریکا منجر به تصمیم قاطع ایران شد.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام‌ علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس ‌شورای ‌اسلامی، درباره اقدام قاطع جمهوری اسلامی ایران در افزایش غنی‌سازی ۳.۶۷ درصدی طبق گام دوم کاهش تعهدات برجامی گفت: غرب نشان داده است که هیچ‌گاه به تعهداتش پایبند نیست و یکپارچه این موضوع را عمل کرده و آمریکا و اروپا با یکدیگر تقسیم کار کرده‌اند.

وی افزود: آمریکا و اروپا همسو با یکدیگر به دنبال گرفتن امتیازات بیشتر از جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم محلات در مجلس ‌شورای ‌اسلامی تصریح‌ کرد:‌ تصور غربی‌ها آن بود که نظام جمهوری اسلامی ایران به دلیل ضعف به اروپا و آمریکا امتیاز داده است. این درحالی است که ایران به صورت یک‌طرفه و یک‌جانبه تعهدات برجامی انجام داده است، اما اروپایی‌ها به هیچ‌کدام از حرف‌ها، تعهدات و وعده‌هایشان عمل نکردند.

سلیمی گفت: نیاز بود به غرب این پیام منتقل شود که بیش از این جمهوری اسلامی ایران را راستی‌آزمایی نکنند و تصور اروپا و آمریکا آن بود که با هیاهو و افزایش فشار می‌توانند امتیازات بیشتری از تهران بگیرند.

وی خاطرنشان‌ کرد:‌ برجام امتیازات فراوانی را در سفره غربی‌ها گذاشته است و به همین دلیل آنها به دنبال افزایش امتیازات از تهران و زیاده‌خواهی‌های بیشتر بوده‌اند که برجام موشکی، برجام منطقه‌ای و ... بخشی از موضوعات مدنظر آنها بود.

نماینده مردم محلات در مجلس ‌شورای ‌اسلامی اظهار داشت‌: ‌خواسته‌های غرب حد و مرزی ندارد و ما باید هوش و حواس خود را بیشتر کنیم. این در حالی است که تکلیف برجام برای همگان روشن شده است و فریب و نیرنگ و دروغگویی و کلاهبرداری اروپا و آمریکا در برجام مشهود است.

سلیمی تصریح‌ کرد:‌ عایدی برجام برای ایران صفر بوده است، اما برای اروپا و آمریکا عواید فراوانی داشته است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران با اجرای قاطعانه گام دوم نشان داد که با کسی شوخی ندارد و اگر ضرب‌الاجل۶۰ روزه‌ای را تعیین می‌کند، بر سخن خود استوار است.

نماینده مردم محلات در مجلس ‌شورای ‌اسلامی اظهار داشت‌: تهران باید ضرب‌الاجل‌های بعدی را مشخص کرده و صرفا خود را در افزایش غنی‌سازی محدود نکنیم و به اورانیوم غنی‌شده ۵ درصد اکتفا نکرده و میزان آن را بالاتر ببریم.

سلیمی با بیان اینکه اگر قرار باشد اروپا با اینستکس به جمهوری اسلامی ایران توهین کند، تحقیر ملی جمهوری اسلامی ایران است،  تصریح‌ کرد:‌ دستگاه‌های ذی‌ربط باید حتما ضرب‌الاجل‌ها و گام‌های بعدی را مشخص کنند.

نماینده مردم محلات در مجلس ‌شورای ‌اسلامی اظهار داشت‌: معنای واقعی اینستکس این است که ما نفت بفروشیم و آنها به هر نحوی که صلاح می‌دانند غذا و دارو به ایران بدهند.

سلیمی افزود: ملت ایران رشید بوده و بی‌نظیر است و اجماع کم‌نظیری در کشورمان علیه اروپا و آمریکا به وجود آمده که باید در مقابل زیاده‌خواهی‌های آنها بایستیم.

نماینده مردم محلات در مجلس ‌شورای ‌اسلامی گفت: باید استوار بوده و در راستای منافع ایران و جمهوری اسلامی ایران گام برداریم.