شناسهٔ خبر: 156286 - سرویس مجلس
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

حسن پور: اعمال اصلاح ساختار بودجه برای سال ۹۹/ بودجه بانک‌های دولتی هم از این پس به مجلس ارائه می‌شود

حسن پور/2 عضو کمیسیون برنامه و بودجه نشست غیر علنی امروز مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

به گزارش «نماینده»،  شهباز حسن‌پور عضو کمیسیون برنامه و بودجه، با اشاره به نشست غیر علنی امروز صبح مجلس با حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و عادل‌آذر رئیس دیوان محاسبات، گفت: موضوع بودجه ریزی با ۴ محور در این نشست بررسی می‌شود که بحث اصلی آن موضوع درآمدهای پایدار و عدم وابستگی به نفت است.

وی ادامه داد: در این جلسه بررسی شد که باید بتوانیم کشور را بدون وابستگی به نفت اداره کنیم که خوشبختانه بر اساس توضیحات نوبخت اقدامات نسبتا خوبی شکل گرفته است.

نماینده مردم سیرجان در مجلس تصریح کرد: یکی دیگر از مسائل مهم ثبات در بازار و قیمت ارز است که در همین راستا مهم‌ترین موضوع تلاش برای حفظ ارزش پول ملی و ارتقاء جایگاه آن بوده که در این راستا رونق تولید، اشتغال و معیشت بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دولت و مجلس تفاهم جدی و خوبی را در بحث معیشت اقشار آسیب پذیر و کم در آمد جامعه دارند بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد از ظرفیت جامعه در سبد حمایتی مورد توجه ویژه قرار گرفته‌اند.

حسن‌پور همچنین تاکید کرد: رویکرد این بودجه ریزی در حقیقت برای آماده سازی زیر ساخت‌های بودجه سال ۹۹ است، زیرا ما عملا اکنون ۴ ماه از سال را پشت سر گذاشته‌ایم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اظهارات نوبخت در نشست غیر علنی امروز درباره بودجه شرکت‌های دولتی هم گفت: بر اساس اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه از این پس بودجه بانک‌های دولتی هم به طور مجزا در بحث بودجه شرکت‌های دولتی ذکر خواهد شد و این موضوع گستره بودجه را افزایش می‌دهد.

حسن‌پور تاکید کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس دولت موظف است بودجه شرکت‌های دولتی را یک ماه زودتر از لایجه بودجه سالانه به مجلس ارائه کند.