شناسهٔ خبر: 156192 - سرویس مجلس
منبع: فارس

حضرتی: بعضی دستگاه‌ها اطلاعاتشان را در سامانه جامع مالیاتی وارد نکردند

الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اجرای طرح جامع مالیاتی از ۳۱ تیر ماه گفت:‌ متاسفانه بعضی دستگاه‌ها اطلاعات‌شان را در سامانه این طرح ارسال نکرده‌اند.

به گزارش «نماینده»، الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست این کمیسیون که صبح امروز با حضور دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، گفت:‌فقط با اطلاعات صحیح و شفاف و دریافت مالیات است که کشور اداره خواهد شد. لذا باید به سمت درآمدهای مالیاتی شفاف و افزایش آن حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی در حال ایجاد مشکل برای ما هستند و می‌کوشند با استفاده از روش‌های مختلف شرایط را برای ما سخت کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس  گفت: باید استراتژی و برنامه‌ریزی کشور را به سمت اداره صحیح کشور با استفاده از مالیات سوق دهیم.

حضرتی افزود:‌باید سیستم مالیاتی درست از مردم فراهم کنیم و بر همین اساس است که سامانه‌ای در این باره تدوین شده و در قالب طرح جامع مالیاتی فعالیت‌های خود را آغاز خواهد کرد.

وی  تاکید کرد:‌متاسفانه برخی دستگاه‌ها اطلاعات خود را در سامانه ویژه طرح جامع مالیاتی ارسال نکرده‌اند. این در حالی است که مهلت آنان تا ۳۱ تیر ماه است و بعد از آن باید طرح جامع مالیاتی عملیاتی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: باید به سمت استفاده حداکثری و اجرای مطلوب طرح جامع مالیاتی و سامانه مذکور آن برویم و در این مسیر تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم.

حضرتی  خاطرنشان کرد:در نشست صبح امروز کمیسیون اقتصادی مجلس که وزیر اقتصاد هم حضور داشت به دنبال آسیب شناسی مشکل عدم دریافت صحیح مالیات و سامانه طراحی شده این موضوع بوده و ایرادات احتمالی را بررسی کردیم تا هر چه سریع‌تر به سمت اجرای طرح جامع نظام مالیاتی حرکت کنیم.