شناسهٔ خبر: 156179 - سرویس مجلس
منبع: مهر

فتنه‌گران از روز اول مدرکی برای اثبات تقلب در انتخابات نداشتند

پورمختار// عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در واکنش به اینکه محمدرضا خاتمی در دادگاه هیچ گونه مدرک مستندی در اختیار نداشت، گفت: فتنه‌گران از روز اول هم هیچ مدرکی در این زمینه نداشتند.

به گزارش «نماینده» محمدعلی پور مختار، در واکنش به محکومیت محمدرضا خاتمی به دو سال حبس تعزیری به دلیل نشر اکاذیب در زمینه طرح ادعای تقلب در انتخابات و تشویش اذهان عمومی، اظهار داشت: این افراد پس از چند ماه که در کشور فتنه راه انداختند، برای آنکه حرفشان را به کرسی بنشانند، بحث تقلب در انتخابات را مطرح کردند و در محافل مختلف از مواضعشان دفاع کردند و فضاسازی‌هایی را به وجود آوردند مبنی بر اینکه مدارک لازم را در این زمینه در اختیار دارند و در دادگاه این موضوع را به اثبات می‌رسانند.

وی با اشاره به اینکه محمدرضا خاتمی در دادگاه هیچ گونه مدرک مستندی در اختیار نداشت، ادامه داد: فتنه‌گران از روز اول هم هیچ مدرکی در این زمینه نداشتند اما با وجود این، مدام بحث تقلب در انتخابات و زیر سوال بردن سلامت انتخابات را مطرح کرده و می‌کنند و علیرغم آنکه در محافل قضائی محکوم شده‌اند، همچنان بر صحت ادعاهای باطل خود اصرار دارند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس تصریح کرد: دادگاه بر اساس مستندات و ادعاهای افراد صادر می‌شود و از آنجایی که محمدرضا خاتمی در مقام پاسخگویی نتوانست ادعای تقلب در انتخابات سال ۸۸ را اثبات و دادگاه را قانع کند به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.

پور مختار در واکنش به اظهارات اخیر وکیل محمدرضا خاتمی مبنی بر اینکه تقاضای تجدید نظر خواهیم کرد، گفت: از آنجایی که این افراد هیچ‌گونه مدرکی در زمینه تقلب در انتخابات ندارند و صرفاً بر اساس ادعاهای واهی خود افکار عمومی را دچار تشویش کرده و نظم کشور را بر هم زدند، در دادگاه تجدید نظر هم حرفی برای گفتن نخواهند داشت.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا اصلاح طلبان با وجود محکومیت در این دادگاه هنوز نمی‌خواهند به اشتباهات خود در سال ۸۸ اعتراف کنند، تصریح کرد: برخی از این افراد با وجود اینکه روشن شده است که هیچگونه مدرکی برای ادعاهای خود نداشته‌اند، همچنان از تاکید بر مواضع غلطشان در این زمینه دست بر نمی‌دارند که باید این موضوع را پای لجاجتشان گذاشت.