شناسهٔ خبر: 156177 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

طرح جدید مجلس برای توسعه اختیارات شورای عالی انقلاب فرهنگی

سالک/2 نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از طرح جدید تعدادی از نمایندگان برای توسعه اختیارات شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: پیش‌نویس این طرح آماده شده است.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام سالک نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از طرح جدید نمایندگان برای توسعه اختیارات شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: طبق قانون، شورای عالی انقلاب فرهنگی ۳۰۰ مورد وظیفه و اختیار در حوزه‌های فرهنگی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقدان قانون را به عهده دارد که برخی از آنها تاکنون مغفول مانده است.

وی با ابراز گلایه از برخی دستگاه‌ها، برای اجرا نکردن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی که جلسات آن به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل می‌شود، می‌بایست از سوی دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط اجرا شود، اما برخی دستگاه‌ها این مصوبات را اجرا نمی‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: با توجه به اینکه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی اغلب دستگاه‌ها اجرا نمی‌شود و غالب این مصوبات مهجور مانده، بنابراین نمایندگان مجلس با تهیه طرحی ۳۰۰ وظیفه و اختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی را جزو تکالیف دستگاه‌ها گنجانده‌اند، از طرفی الزاماتی برای اجرای مصوبات این شورا برای دستگاه‌ها در نظر گرفته شده است.  

حجت‌الاسلام سالک ادامه داد: پیش‌نویس طرح نمایندگان مجلس برای توسعه اختیارات شورای عالی انقلاب فرهنگی آماده شده و پس از نهایی شدن طرح، به کمیسیون ارائه می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم این طرح در گسترش اختیارات و لازم‌الاجرا شدن مصوبات مجلس تأثیرگذار باشد.