شناسهٔ خبر: 156166 - سرویس سایر حوزه‌ها
منبع: قدس خبر

ماموریت رسالت و چشم انداز از ارکان مدیریت استراتژیک است

فعالان فضای مجازی دبیر اجرایی قرارگاه فرهنگی شهرستان قدس گفت: هدف از ایجاد کارگروه فعالان فضای مجازی، اصحاب رسانه و روابط عمومی ها تشکیل اتاق فکری همراه با شورای فرهنگ عمومی است.

به گزارش «نماینده»، نخستین جلسه کارگروه فعالان فضای مجازی، اصحاب رسانه و روابط عمومی ها با حضور فعالان این عرصه در سالن جلسات دفتر امام جمعه شهرستان قدس ظهر امروز برگزار شد.

حسین محمودیان، دبیر اجرایی قرارگاه فرهنگی شهرستان قدس با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی به عنوان بالاترین مرجع در شهرستان است، اظهار داشت: تلاش دشمن در طول شبانه روز بر پیاده سازی توطئه های خود در حوزه فرهنگی است و به این ترتیب قرارگاه فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی با توجه به جایگاه ولایی خود و در چهارچوب موضع کشور نقش مهمی در مقابله با اهداف دشمن دارد.

وی افزود: کار فرهنگی به دور از کار سیاسی است و کارگروه با نگاه کارشناسی شده دیدگاه خود را بیان می کند. از آنجا که دیدگاه فعالان رسانه با دید عامه متفاوت است می توانند علاوه بر دغدغه های فردی، رسالت جامعه را برعهده گیرند و با پیش بینی و رصد موضوعات در آینده نقش اثرگذاری داشته باشند. قابل ذکر است، پیش بینی باید به هنگام و به اندازه بوده تا بر آگاه سازی مسئولین نیز اثر گذار باشد.

محمودیان ادامه داد: رسالت و ماموریت خبری دارای حدودی است و نباید در امر رسالت کم و کاست داشت و باید با شیوه و بیان تأثیرگذار و گویا اقدام کرد. در مدیریت استراتژیک ماموریت رسالت و چشم انداز باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر اجرایی قرارگاه فرهنگی تصریح کرد: همه مکلف به فرهنگ سازی هستیم و با تشکیل کارگروه فعالان فضای مجازی، اصحاب رسانه و روابط عمومی ها اتاق فکری همراه با شورای فرهنگ عمومی تشکیل شده تا با ارائه گزارشات و مستندات به صورت مطالبه جمعی از مسئولین مسائل مطرح و برطرف شود. بیان نقاط قوت و ضع و تهدیدات و فرصت ها توسط اعضا مورد بحث و بررسی قرار گرفته و ممکن است در انجام کار تشکیلاتی چالشی نیز ایجاد شود اما باید از فرصت ها به نحو احسن استفاده شود و در بیان معایب و نواقص، نقد سازنده و ارائه راهکار بر کارگشایی اثر گذار خواهد بود.