شناسهٔ خبر: 156160 - سرویس پارلمان شهری
منبع: مهر

اعتراض یک عضو شورای شهر به طرح توسعه مجلس

سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نسبت به محدودیت ایجاد شده از سوی مجلس شورای اسلامی برای ساخت و سازهای اطراف این مجلس انتقاد کرد.

به گزارش «نماینده»، محمد سالاری در جلسه علنی روز یکشنبه با بیان اینکه بارگذاری های اطراف مجلس برخلاف طرح تفصیلی شهر تهران بوده گفت: این ساخت و سازها بدون مصوبه و بدون پیوست مطالعاتی ساخته شده است که برخلاف اصول شهرسازی بوده و نماهای این ساختمان ها که مرتبط با مجلس هستند و باید به هویت بخشی شهرها کمک کنند نیز بدون هیچکدام از این عناصر از شاخص ها طراحی شده اند. بارها از دوره گذشته در خصوص این نماها تذکر داده شده است.

وی ادامه داد: به تازگی محدودیتی در خصوص ساختمان هایی که در شعاع ۳۰۰ متری و ۵۰۰ متری این ساختمان ها ساخته می شود ایجاد شده که حقوق عمومی مالکان و پلاک های قدیمی را تضعیف کرده است. این پلاک ها اجازه ندارند بیش از ارتفاع ۱۰.۵ تا ۱۱ متر ساخت و ساز کنند درعین حال پرونده این ساختمان ها باید توسط مجلس مورد تایید قرار گیرد که عملاً بسیاری از این پرونده ها در مجلس مانده و پاسخی نیز داده نشده است.

سالاری با اشاره به بسته شدن خیابان مردم توسط مجلس در آغاز کار شورای پنجم گفت: در آن زمان نسبت به اینکه خیابان مردم در اختیار مردم نیست و توسط مجلس محصور شده و به یک فضای درونی مجلس بدل شده اعتراض کرده ایم اما پاسخی دریافت نکرده ایم.

وی در نهایت از شهرداری و مجلس درخواست کرد این محدودیت های جدی که حقوق عمومی مردم را تحت شعاع قرار داده مورد بررسی قرار داده و طرح توسعه مجلس به نحوی اجرایی شود که حقوق مالکان رعایت شود.

هاشمی در ادامه از سالاری خواست مرجع تذکر دهنده را مشخص کند که سالاری اعلام کرد شهرداری و مجلس باید به این موضوع رسیدگی کنند. مدتی پیش معاون شهرسازی منطقه پروانه ای را صادر کرد که مجلس با آن موافقت نکرد و شهرداری را ملزم کرد صدور هر گونه مجوز با موافقت مجلس باشد.