شناسهٔ خبر: 156156 - سرویس مجلس
منبع: فارس

اسیر جوسازی‌های آمریکا و اروپا در اجرای قاطع گام دوم برجام نشویم

ابطحی/2 نماینده شاهین شهر در مجلس با تاکید بر اینکه اجرای گام دوم در راستای تامین منافع ملی و منافع ملت ایران است و نباید اسیر جوسازی‌های آمریکا و اروپا شد گفت: نباید از های و هوی اروپایی‌ها و نوکری آنها برای آمریکایی‌ها نگران شد.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی، درباره گام دوم جمهوری اسلامی ایران در واکنش به عدم اجرای تعهدات اروپایی‌ها گفت:‌ اگر نبود حرکتی که در گام اول از سوی ایران به دلیل بدعهدی طرف مقابل انجام شد، شاید حتی توجهات داخلی و عرصه بین‌الملل هم به موضوع عدم اجرای تعهدات آنها جلب نمی‌شد و نگاه‌ها به این سمت نمی‌رفت که اقدام جدیدی از سوی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته و چرا این گام‌ها برداشته شده است؟

وی افزود: حرکت‌های اخیری که اخیرا از سوی اتحادیه اروپا با عنوان «اینستکس» انجام شده است هم به دلیل اقدام قاطع جمهوری اسلامی ایران در گام اول و البته در تصمیمی به جا بوده است هر چند این اقدام کم بود. 

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس تصریح کرد: اگر گام دوم را که قرار است در واکنش به عدم اجرای تعهدات اروپایی‌ها برداریم محکم و قاطع باشد صدای آن در عرصه‌بین‌الملل خوبی شنیده خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: اجرای گام دوم در راستای تامین منافع ملی و منافع ملت ایران است و نباید اسیر جوسازی‌های آمریکا و اروپا شد. 

حاجی دلیگانی گفت: نباید از های و هوی اروپایی‌ها و نوکریی که آنها برای آمریکایی‌ها انجام می‌دهند نگران شد.