شناسهٔ خبر: 156153 - سرویس مجلس
منبع: فارس

برجام و اینستکس حربه اروپا و آمریکا برای اتلاف وقت ایران بود

قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس گفت: باید با اجرای قاطع و محکم گام دوم کاهش تعهدات در برجام به شرایط گذشته باز گردیم و منتظر غرب نمانیم تا برایمان کاری کند.

به گزارش «نماینده»، نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، درباره گام دوم جمهوری اسلامی ایران در واکنش به عدم اجرای تعهدات اروپایی‌ها گفت:‌ اروپایی‌ها در مذاکرات اخیر با موضوع اینستکس وقت زیادی از جمهوری اسلامی گرفتند و نباید اسیر این حربه آنها می‌شدیم. 

وی افزود: مذاکرات متعدد اروپا با ایران بعد از خروج آمریکا از برجام، ما را به سمت عقب برده و اجازه نداد به پیشرفت‌هایمان برسیم چرا که وقت‌مان را از بین برد. 

نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: باید با اجرای قاطع و محکم گام دوم به اقدامات قبلی و شرایط گذشته باز گردیم و نباید منتظر غرب باشیم تا برایمان کاری کند. 

قاضی پور با اشاره به عدم اجرای تعهدات اروپا به ایران در قالب برجام و اینستکس اظهار داشت: باید اقدامات و تعهداتی که منجر به محرومیت ما شده بود را کنار گذاشته و بر اساس نیازها و اهداف و منافع‌مان کارها را پیگیری کنیم. 

وی گفت: اروپا با هماهنگی آمریکا و اتلاف وقت جمهوری اسلامی وضعیت را به جایی رساندند که گام اول را محکم برداشتیم و در انتظار اقدام قاطع گام دوم هستیم که قطعاً باعث حیرت غرب خواهد شد. 

نماینده مردم ارومیه در مجلس افزود: دولت باید با اتخاذ مواضع قاطع از برجام خارج شده و برای کشورمان و منافع ملی تصمیم بگیرد نه به نفع اروپا و آمریکا.