شناسهٔ خبر: 156142 - سرویس مجلس
منبع: فارس

حاجی‌دلیگانی: هیچ بیمارستانی با بیمه ایثارگران قرارداد نمی‌بندد

حاجی دلیگانی/2 نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ بیمارستانی با بیمه دی که مخصوص ایثارگران است قراردادی امضا نمی‌کند، همچنین بعضی بیمارستان‌ها از چند ماه پیش قراردادشان را با این بیمه لغو کرده‌اند.

به گزارش «نماینده»،  حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از وضعیت نابسامان در بحث درمان ایثارگران گفت: وضعیت نامناسبی برای امور درمانی ایثارگران، خانواده‌های شهدا و بویژه جانبازان قطع‌نخاعی و جانبازان خاص پیش آمده و این عزیزان الان در  تامین دارو و هزینه‌های بیمارستانی‌شان دچار مشکل شدند.  بعضا اینگونه به نظر می‌رسد که بعضی از افراد می‌خواهند به عمد این سرمایه‌های اصلی انقلاب و نظام را مورد آزار و اذیت قرار دهند. 

وی  افزود: الان هیچ بیمارستانی قراردادی با بیمه دی که مخصوص ایثارگران است نه تنها امضا نمی‌کند بلکه بیمارستان‌ها از چند ماه پیش قراردادشان را با این بیمه لغو کرده‌اند و تنها تعداد اندکی از مراکز درمانی قراردادشان باقی مانده و این مراکز درمانی هم در تماس‌هایی که با ما دارند اعلام می‌کنند که می‌خواهند قراردادشان را با بیمه دی لغو کنند. 

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بسیاری از شهرستان‌ها مرکز درمانی که ایثارگران بتوانند با دفترچه بیمه‌شان برای درمان به آنجا مراجعه کنند وجود ندارد و این مسائل همگی در حالی است که بیمه دی اعلام می‌کند که 2 هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد و دولت این بدهی‌اش را پرداخت نکرده است.  

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: متاسفانه می‌بینیم که دولت در زمینه خدمات درمانی به ایثارگران هم نمره قبولی نمی‌گیرد و اینها نشان می‌دهد که حرف‌هایی که درباره ایثارگران مطرح می‌کنند و حرکاتی که از خود در این زمینه به نمایش می‌گذارند کاملا  نمایشی است و گرنه چیزی واجب‌تر از درمان یک انسان نیست اما دولت نسبت به این مساله بی‌توجه است. 

وی افزود: آقای رئیس‌جمهور چرا به مساله درمان ایثارگران توجهی ندارید؟  مگر شما وظیفه ندارید که موضوع درمان ایثارگران را دنبال کنید، آقای شهیدی شما که توان اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران را ندارید برای چه در سمت خود همچنان مانده‌اید. اگر دولت به حرفت گوش  نمی‌دهد برای چه صبر می‌کنی و می‌مانی . 

 حاجی دلیگانی اظهار داشت: آقای شهیدی، آقای رئیس‌جمهور،‌ آقای نوبخت  شما در مقابل مشکلات درمانی ایثارگران مسئولید و در مقابل این رفتاری که درواقع ظلم به ایثارگران است باید پاسخگو باشید. 

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس در پایان گفت:‌ اگر توان تامین هزینه درمان ایثارگران را ندارید بگویید مردم خودشان بیایند و به درمان ایثارگران و جانبازان کمک کنند.