شناسهٔ خبر: 155929 - سرویس پارلمان شهری
منبع: مهر

با کمبود واگن مترو مواجهیم/ سن فرسودگی واگن ها ۳۰ سال است

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: سن فرسودگی واگن های مترو ۳۰ سال است که هنوز هیچ واگنی به این سن نرسیده است.

به گزارش «نماینده»  ، محسن هاشمی در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در جلسه امروز بحث اساسنامه تیپ سازمان ها و شرکت ها مورد بررسی قرار گرفت، گفت: برخی از موارد اساسنامه شرکت ها و سازمان ها از سوی وزارت کشور مورد اشکال قرار گرفته بود که امروز در صحن شورا مورد بررسی قرار گرفت و برخی موارد عبارتی اصلاح شد. یکی از مهمترین بحث هایی که در صحن در این خصوص انجام شد، میزان تجربه و سال استخدامی مدیران عامل و سازمان ها بود که در نهایت کلیات آن به تصویب رسید.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص سرانجام نامه ای که پس از دیدار جهانگیری از کارخانه واگن سازی به وی نوشته بود، گفت: متن نامه منتشر شده و در حال حاضر به بانک مرکزی در این خصوص نامه ای نوشته شده که باید مسئولان ترافیکی آن را پیگیری کرده تا عملیاتی شود. ما بیش از این نمی توانستیم در این خصوص دخالت کنیم زیرا دخالت در امور اجرایی محسوب می شود و مدیران شهری باید این نامه را تا رسیدن به نتیجه پیگیری کنند.

هاشمی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اعتراض برخی رانندگان مینی بوس برای گرفتن عوارض از خودروهای دارای پلاک عمومی گفت: آقای پورسیدآقایی قول دادند این مشکل را حل می کنند و من این موضوع را پیگیری می کنم.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوال دیگری در خصوص وعده شهردار تهران در خصوص بهره برداری ماهی یک ایستگاه مترو، اظهار داشت: این وعده آقای شهردار یک اگر داشت. یعنی اگر طول دهیم قابلیت این در شهرداری وجود دارد که ماهی یک ایستگاه به بهره برداری برسد. مسئولان معمولاً وقتی وعده می دهند یک اگر ابتدای آن می گذارندو معمولاً این اگرها انجام نمی شود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر مترو تجهیزات متحرک ندارد و اگر ایستگاه جدید به بهره برداری برسد و تعداد سفرها افزایش پیدا کند، دچار مشکل واگن خواهیم شد. در حال حاضر از خطوط قبلی یعنی خط یک، دو، سه و چهار برای ایستگاه های مورد بهره برداری در خط ۶ و ۷ واگن گرفته و به این خطوط تزریق شده است.

هاشمی در خصوص سن فرسودگی واگن های مترو توضیح داد: تا ۳۰ سال واگن های مترو فرسوده نیستند و هر واگن بعد از طی مسافتی اورهال می شود و دوباره می تواند مورد استفاده قرار گیرد. در حال حاضر ما واگنی با سن ۳۰ سال نداریم.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص تاریخ انتخابات شورایاری ها، گفت: از امروز این پروسه آغاز شده و امیدواریم تا یک ماه موضوع شورایاری ها به نتیجه برسد.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص احتمال حضور شهردار تهران در صحن شورا تأکید کرد: قرار بود گزارش تفریغ سال ۹۶ شهر تهران در صحن ارائه شود و شهردار تهران در صحن حاضر باشد که به احتمال زیاد این موضوع به صحن امروز نمی رسد.