شناسهٔ خبر: 155917 - سرویس مجلس
منبع: مهر

اقدام سپاه مشت محکمی بر دهان آمریکای جنایتکار بود

پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ساقط کردن پهپاد فوق پیشرفته آمریکا، مشت محکمی بر دهان و یاوه گویی‌های آمریکای جنایتکار بود و ثابت کرد ایران به این راحتی تسلیم یاوه گویی‌های آنان نخواهد شد.

به گزارش «نماینده»  ، مسعود پزشکیان در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرا رسیدن هفته قوه قضائیه اظهار داشت: این هفته را خدمت قضات و ریاست قوه قضائیه تبریک عرض می‌کنیم.

وی متذکر شد: در هفتم تیر ماه بود که آیت الله شهید بهشتی رئیس قوه قضائیه وقت و هفتاد و دو تن از مسئولان نظام جمهوری اسلامی در انفجاری توسط حزب تروریسم و منحله مجاهدین خلق به شهادت رسیدند.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: این هفته حاکی از این است که جمهوری اسلامی بیشتر از هر حکومت، دولت و ملتی آماج ترور و کشتارهای خیابانی قرار گرفته و کشور ما به دلیل پیگیری استقلال، آزادی و حفظ تمامیت ارضی خود از ابتدای انقلاب تاکنون همیشه از طرف آمریکا و ایادی قسم خورده اش مورد تهدید قرار گرفته و آنان به دنبال براندازی کشور ما بوده و هستند و این روندی که امروز آمریکا ادامه می‌دهد ادامه همان سیاست شومی است که به راه انداخته است.

پزشکیان با اشاره به اینکه آمریکا مدعی است ایرانیان تروریسم هستند، تصریح کرد: معلوم نیست چه کسانی امام جمعه‌های ما را شهید کردند که در واقع معلوم است اما آنها می‌خواهند خود را به روند نفهمی و ناآگاهی بزنند.

وی افزود: چه کسانی جوانان، مسئولان، قضات و بزرگان ما را ترور کردند؟ چه کسانی نخست وزیر و وزیر ما را در انفجاری به شهادت رساندند.

نایب رئیس مجلس گفت: با کارهایی که آمریکا در منطقه انجام داده از جمله، از صدام جنایتکار پشتیبانی و از بمباران‌های شیمیایی حمایت کرد، امروز هم ما را تهدید می‌کند و با فرستادن ناو جنگی و نیروهای نظامی خود تصور می‌کند کشور، ملت و جوانان ما را می‌تواند به زانو درآورد.

پزشکیان ادامه داد: جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران مقتدر و قدرتمند با اقدامی که در ساقط کردن پهپاد فوق پیشرفته آمریکا در خلیج فارس انجام دادند مشت محکمی بر دهان و یاوه گویی های آمریکای جنایتکار زدند و ثابت کردند کشور و ایران ما به این راحتی تسلیم یاوه گویی های آنان نخواهد شد.

وی تاکید کرد: جوانان و ایران ما به این سادگی در مقابل تهدیدات آمریکا سرخم نمی‌کند و در مقابل آنان تسلیم نمی‌شوند و کسی که می‌خواهد مذاکره کند تهدید و تحریم نمی‌کند و یک چنین دولتی که ادعای گفتگو می‌کند گفتگوهای گذشته را پاره نمی‌کند و زیر پا نمی‌گذارد و هیچ وقت نمی‌توان به چنین آدم‌هایی اعتماد کرد و دوباره با چنین افرادی سر میز مذاکره نشست که بسیار راحت مذاکرات گذشته خود را زیر پا می‌گذارند.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه مردم و رهبری قاطع و داهیانه ما به این سادگی سر خم نخواهد کرد، اظهار داشت: ما در مقابل دشمنان ایستاده ایم و تسلیم نمی‌شویم و آمریکا و دار و دسته اش بدانند که ایران و کشور ما به این سادگی در مقابل تهدیدات آنان تسلیم نخواهد شد و تا پای جان ایستاده ایم و مقاومت خواهیم کرد و با قدرت ادامه خواهیم داد و امیدواریم این روند با وحدت و انسجام کشورمان ادامه پیدا کند.

پزشکیان با تاکید بر اینکه تروریست واقعی در دنیا آمریکاست، تصریح کرد: آمریکاست که کشورها و حکومت‌ها را به هم می‌زند و پیشرفته‌ترین تجهیزات را در اختیار گروهک‌ها قرار می‌دهد و ناامنی ایجاد می‌کند و سپس با این اقدامات می‌گوید ما می‌خواهیم با شما مذاکره کنیم. با چه کسی باید حرف زد!؟ آنان به چیزی جز ذلت ما قانع نیستند و می‌خواهند ما را ذلیل کنند که این آرزوی خود را در خواب ببینند.

وی خاطرنشان کرد: امروز روز عزت و سربلندی ایران اسلامی است و مجدداً به قوه قضائیه این هفته را تبریک می‌گوئیم و همچنین لازم است از پاسداران عزیز کشورمان تقدیر و تشکر داشته باشیم.

پس از اتمام نطق نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با فریاد «مرگ بر آمریکا» انزجار خود از اقدام اخیر آمریکا در فرستادن پهپاد فوق پیشرفته به خاک کشورمان را نشان دادند.