شناسهٔ خبر: 155900 - سرویس مجلس
منبع: میزان

کمیسیون امیت ملی درباره «تجاوز پهپاد جاسوسی آمریکا به حریم ایران» جلسه تشکیل می‌دهد

نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این کمیسیون پیرو تجاوز پهپاد جاسوسی آمریکا به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران، جلسه‌ای با حضور مسئولان مربوطه خواهد داشت.

به گزارش «نماینده»  سید حسین نقوی‌حسینی، پیرو تجاوز پهپاد جاسوسی آمریکا به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران گفت: اولا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این تجاوز آشکار آمریکا به حریم امنیتی کشور را محکوم کرده و آن را برخلاف همه موازین و کنوانسیون‌های بین‌المللی می‌داند.

وی ضمن قدردانی از اقدام شایسته و به جای نیروهای نظامی کشور در برخورد با این تجاوزگری بیان داشت: این برخورد، هشدار و پیام به همه کسانی است که موازین بین‌المللی را رعایت نمی‌کنند؛ به ویژه آمریکایی‌های متجاوز. ما در مقابل هیچ نوع تجاوزگری سکوت نخواهیم کرد و پاسخ دندان‌شکن به آن خواهیم داد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: انتظار داریم دستگاه دیپلماسی و نهادهای داخلی مربوطه اقدامات لازم را از طریق مراجع بین‌المللی، اعم از شورای امنیت، سازمان ملل متحد و مراجع مدعی حفظ صلح و آرامش داشته باشند و این موضوع را به طور حقوقی دنبال و شکایت کنند چرا که این موضوع یک تجاوز آشکار بود.

نقوی‌حسینی تاکید کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز این هفته در ارتباط با این تجاوزگری پهپاد آمریکایی به خاک ایران، جلسه‌ای خواهد داشت و در راستای این نشست از مسئولان مربوطه، دعوت به عمل می آورد.