شناسهٔ خبر: 155895 - سرویس سیاست
منبع: مهر

نباید به هیچ وجه حق مردم ضایع شود

رئیسی در حرم امام رئیس قوه قضاییه به مناسبت هفته قوه قضاییه با آرمان های امام راحل تجدید میثاق کرد.

به گزارش «نماینده»  ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی به همراه جمعی از مسئولان قضائی با حضور در حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی، با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کرد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی یادگار امام (ره)، رئیس قوه قضائیه و مسئولان قضائی را همراهی می‌کرد.

مسئولان عالی قضائی پس از تجدید میثاق با معمار کبیر انقلاب بر سر مزار شهدای هفتم تیر حاضر شدند و به مقام شهدای انقلاب اسلامی ادای احترام کردند.

آیت الله سید ابراهیم رییسی در حاشیه این بازدید گفت: هفته قوه قضائیه را به همه همکاران قضایی تبریک می کویم. این فرصت تجدید میثاق فرصتی در جهت اجرای عدالت و تشکیل جامعه ای مبتنی بر آرمان های الهی است.

وی با بیان اینکه پرچم مبارزه با فساد را امام برافراشت، گفت: چهل سال قبل به جهت نهی از همه پلشتی ها امام این پرچم را بلند کردند.

وی افزود: تاکید امام راحل بر دستگاه قضا قابل توجه است. نفوذ ناپذیری و اجرای عدالت و دیدن خدا در همه حالات از تاکیدات امام خمینی است.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: در آستانه هفته قوه قضائیه از روح بلند امام راحل مدد می طلبیم تا در اجرای آرمان های ایشان کوشا باشیم.

وی با بیان اینکه امام محور اخلاص بودند، گفت: ایشان در توجه به مردم گره گشا بودند

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به برنامه تحول قضایی مهمترین برنامه های شما در آینده چه خواهد بود؟، افزود: در راستای تحول قضایی رفع اطاله دادرسی، کاهش ورودی به پرونده های قضایی، صدور احکام متقن، توجه به مردم و حقوق حقه مردم مورد توجه دستگاه قضایی خواهد بود.

وی با بیان اینکه توجه به حق الناس در سیره امام خمینی آشکار بود، گفت: دادگاه امام را نسبت به این موضوع ببینم. توجه به حقوق عامه باید اولویت باشد و نباید حق مردم به هیچ وجه ضایع شود.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه حقوق عامه باید اولویت باشد گفت: نباید به هیچ وجه حق مردم ضایع شود.