شناسهٔ خبر: 155889 - سرویس سیاست
منبع: فارس

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری: آمریکایی‌ها بعد از شکست سیاسی اخیر می‌خواستند ما را در عرصه نظامی امتحان کنند

حاج علی اکبری خطیب جمعه تهران با اشاربه ساقط کردن پهپاد جاسوسی آمریکا گفت: آمریکایی‌ها بعد از شکست‌های متعدد در عرصه دیپلماسی و سیاسی پس از سفر نخست‌وزیر ژاپن، خواستند ما را در عرصه نظامی امتحان کنند.

به گزارش «نماینده»، حجت‌السلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز خود به اهمیت حجاب و عفاف و برنامه‌های دشمن در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین جلوه‌های تقوی الهی در جامعه انقلابی و ایمانی موضوع حجاب و عفاف است. 

وی افزود: مساله عفاف و حجاب یک حکم پرحکمت الهی مترقی،‌ بدیع،‌ ریشه‌دار،‌ فراتر از زمان و مکان برای تعمیم سعادت جامعه و فرد خانواده‌ساز جاری در همه ادیان مورد اقبال همه امت‌ها و موکد قرآن کریم است. 

خطیب نماز جمعه تهران به تاکید قرآن کریم درباره حجاب و عفاف در سوره‌های مبارکه نور و احزاب اشاره و تصریح کرد: موضوع حجاب و عفاف در قران کریم در مجموعه‌ای از تاکیدات لفظی و معنوی سنجیده شده است. گاهی علاوه بر اینکه حکم بیان شده حکمت حکم هم بیان شده است. 

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری با بیان اینکه از مجموعه این تاکیدات در قران کریم جایگاهی شگرف،‌ تعیین کننده و سرنوشت‌ساز عفاف و حجاب در زیست بشری به خصوص در جامعه اسلامی است گفت: احترام و حق شرافت زنان حق زن بودن و ارتقای منزلت بانوان در محیط زندگی جمعی به وسیله حجاب و عفاف تامین می‌شود. 

به گفته وی قرار گرفتن عفاف و حجاب بسیار درست است چرا که عفاف ریشه‌ای است که در کنار حیا تعریف می‌شود و به شخصیت انسان مربوط است و حجاب جلوه عفاف در پوشش برای حضور در اجتماع است. 

خطیب نماز جمعه تهران گفت: اساسا مساله حجاب به زمینه‌سازی برای حضور موثر مفید و پیش‌برنده برای جامعه زنان در زندگی اجتماعی است و از طرف دیگر حجاب جسم زن را محجوب می‌کند تا حقیقت انسانی‌، زیبایی‌های فکری و اخلاقی او تجلی یابد. 

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری با بیان اینکه حجاب و عفاف برای سالم‌سازی محیط اجتماعی و حفظ سرمایه بسیار بزرگ خانواده است،‌گفت:  ساخت،‌ صیانت، تعالی خانواده به موضوع حجاب و عفاف گره خورده است و اگر بخواهیم خانواده‌سازی مطلوب داشته باشیم و از دستبرد مخاطره‌ها حفظ شود و زمینه تعالی ‌آنان فراهم شود حجاب و عفاف نقش بسیار اساسی و پیش‌برنده در این مسائل خواهد داشت. 

وی با اشاره به اینکه حجاب و عفاف برای مردان محدودکننده آزادی‌های مخاطره‌آمیز آنان است، گفت: حجاب و عفاف برای زنان مصونیت‌بخش بوده و آزادکننده سرمایه‌های انسانی آنان و حفظ کننده آنان در برابر انواع و اقسام آزارها است. 

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: این حکم موکد الهی که هم سلامت جامعه زنان را تامین می‌کند و از رهگذر صیانت هویتی بانوان جامعه مردان ما را نیز حفظ می‌کند و اسباب سلامت روحی، عاطفی و فکری آنان را فراهم خواهد کرد و سپس امکان تربیتی نسلی شایسته را فراهم می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: حجاب و عفاف در عصر و روزگار ما و در جامعه انقلابی امروز و با توجه به وارد شدن به چلّه دوم انقلاب تاکید مضاعفی پیدا می‌کند؛ دستگاه استکباری برای شکستن اراده راسخ ملت‌ ایران که تصمیم گرفته به سوی حیات طیبه قدم بردارد و سایر ملت‌ها را نیز به حیات طیبه دعوت کند در حال برنامه‌ریزی است. 

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری اضافه کرد: دستگاه استکبار برای شکستن اراده ملت ایران و رخنه در ارده ملی ایرانیان در مسیر تحقق این آرمان بزرگ وارد یک نبرد هویتی با ملت ایران شده و برای به مخاطره انداختن هویت ملت ایران نمادهای هویتی را نشانه رفته است. 

به اعتقاد وی دستگاه استکبار در بین نمادهای هویتی ملت ما سرمایه‌گذاری فوق‌العاده عظیم و شگفت‌انگیزی را برای ترویج ولنگاری و بی‌عفتی در جامعه انجام داد. 

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: هم در جنگ شناختی دشمنان سیلی از شبهات را متوجه این حکم محکم الهی کرده‌اند و هم در ذهنیت جامعه جوان ما و هم در جنگ رفتاری مروج رفتارهای مستهجن با استفاده از همه فناوری ها و ظرفیت‌ها شده است و این یک واقعیت است. 

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری با بیان اینکه سرمایه ویژه هویتی ملت ایران حیا و نجابت ایرانی است تاکید کرد:  مردم جهان ملت ایران را ملتی نجیب،‌ عفیف‌، خانواده‌دار و خانواده دوست می‌شناسد و دشمن می‌داند اگر حیا را هدف قرار دهد خانواده را هدف گرفته است و اگر خانواده در ایران تضعیف شود مولفه اصلی قدرت ملی ایران را تضعیف کرده است. 

وی تاکید کرد: راهبرد جدی و بدون وقفه استکباری با قصد استحاله هویت دینی ایرانی جامعه انقلاب اسلامی این است که ولنگاری فرهنگی و هرزگی جنسی را در جامعه ما ایجاد کند و شیاطین در اتاق فکرهایشان در این زمینه برنامه‌ریزی می‌کنند. 

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به وضعیت خانواده‌ها در جوامع غربی گفت: جامعه غربی و آمریکایی سال‌هاست که با پوست و خون خود از دست رفتن خانواده‌ها را تجربه کرده چرا که حریم خصوصی و عمومی را در هم آمیختند. اگر نگاه کنید می‌بینید که در قرن‌ها پیش جوامع آنها به آشفتگی ا مروز نبود. 

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری افزود: آنها به نجابت، خانواده، حیا و عفت بانوان ما حسادت می‌برند، چرا که آنها خودشان همه اینها را از دست داده‌اند و امروز دیگر چیزی به اسم خانواده و حیا و عفت بانوان وجود ندارد. 

وی با تاکید بر اینکه جامعه استکباری و دشمنان تجربه تاریخی با رویارویی با تمدن اسلامی را در اختیار دارند گفت: تمدن دینی و اسلامی مسلمان در اسپاینا و اندلوس پرافتخار بود و آنان با همین راهبرد توانستند این تمدن ارزشمند و بزرگ را متلاشی کنند، به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب هشدار می‌دهد که دشمن درصدد «آندلوسی» کردن ایران است. 

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: دشمنان برنامه‌ریزی کرده‌اند که اگر بخواهند قدرت عظیم ایران در ساخت عظیم تمدن بشری را مهار کنند باید ایرانیان را به‌ بی‌عفتی و بی‌بندوباری آلوده کنند. بنابراین در این میدان خطیر حجاب و عفاف زنان و مردان را به عنوان نماد اصلی هویت برافراشته ملت ایران هدف قرار دادند. 

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری افزود: حالا که این حکم موکد الهی از یکسو و طراحی خطرناک دشمنان از سوی دیگر متوجه ما است جامعه ما باید وارد فضای جدیدی از این مساله شود. 

وی خاطرنشان کرد: کسانی که مساله حجاب و عفاف را در حد یک مساله شخصی و زیست خصوصی تقلیل می‌دهند چه بخواهند چه نخواهند در جدول دشمن بازی می‌کنند. 

وی با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی، گفت: انتظار این است که یک لایحه در این خصوص تنظیم شود که شامل فهرستی از اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا در ایران و دیگر کشورهای منطقه و جهان باشد.

حاج‌علی‌اکبری درباره سرنگونی پهپاد آمریکایی تصریح کرد: یک پهپاد جاسوسی پیشرفته آمریکایی که تجهیزات خود را خاموش کرده بود در محدوده تنگه هرمز وارد سرزمین هوایی ما شد. نیروی هوافضای سپاه با سامانه بومی سوم خرداد آن پهپاد را سرنگون کرد.

وی افزود:  کاخ سفید ابتدا تکذیب کرد، بعد تایید کرد. بعد هم ادعا کرد که بر فراز آب‌های بین المللی بوده است. ترامپ پس از این قضیه تشکیل جلسه داد و ادعاهایشان را دوباره تکرار کردند که بر فراز آب‌های بین المللی بوده است. آقایان هم عقلشان ضعیف است و هم جغرافیایی‌شان!

امام جمعه تهران برهمین اساس اضافه کرد: ظاهراً دشمنان خواستند توانایی‌های ما را امتحان کنند. آمریکایی‌ها بعد از شکست‌های متعددی که در عرصه دیپلماسی و سیاسی داشتند و بعد از اینکه از سفر نخست‌وزیر ژاپن ناامید شدند، خواستند ما را در عرصه نظامی امتحان کنند که امتحان کردند.

وی خاطرنشان کرد: پیام‌ سرنگونی پهپاد آمریکایی این است که قدرت ما اثبات شده است. آمریکایی‌ها بدانند ما هیچگاه شروع کننده جنگی نبوده‌ایم، بلکه ما اهل مقاومت و بازدارندگی فعال هستیم. همچنین دشمنان بدانند که اگر جنگی را شروع کردند، آنان تمام کننده آن جنگ نخواهند بود.

خطیب جمعه تهران گفت: هدف قرار گرفتن دو نفتکش خارجی در خلیج فارس کار آمریکایی‌ها بود، اما بعد از آن خود را پنهان کردند.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه که چشم‌شان به آمریکاست دیدند که سامانه‌های دفاعی آمریکایی در برابر پهپادهای یمنی مقاوم نیستند، اما سامانه‌های ایرانی پهپاد پیشرفته آمریکایی را سرنگون کردند. پیشنهادمان به این کشورها این است که سامانه‌های دفاعی‌شان را از ایران بخرند. ارزان‌تر هم به آنان خواهیم داد. 

وی خطاب به آمریکا هشدار داد: به آمریکایی‌ها می‌گوییم که بابت تعرض به مرزهای هوایی ایران هرچه زودتر از ملت ایران عذرخواهی کنند، البته توسط دولت ایران از آنان شکایت خواهد کرد و قطعا در مجامع بین‌المللی باید پاسخگوی عمل زشت خود باشند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: جبهه مقاومت از عملکرد دیروز سپاه پیام خوبی دریافت کرد و روش مقاومت فعال خود را ادامه خواهد داد.