شناسهٔ خبر: 155877 - سرویس مجلس
منبع: فارس

وحدتی: باید مقابل ریخت‌وپاش‌های تأمین اجتماعی، شستا و صندوق بازنشستگی ایستاد

وحدتی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر ایستادگی مقابل ریخت‌وپاش‌های تأمین اجتماعی، شستا و صندوق بازنشستگی گفت:‌ این کمیسیون بنا دارد با کارهای کارشناسی و تمرکز بر خصوصی‌سازی‌های صورت گرفته در آنها، مانع از چوب حراج به اموال دولت شود.

به گزارش «نماینده»، محمد وحدتی هلان نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  درباره انتقادات جدی که به نحوه خصوصی‌سازی در شستا و صندوق بازنشستگی کل کشور وجود دارد،‌گفت: مسائل مربوط به شرکت‌های زیرمجموعه تأمین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسیار جزیی است.

وی افزود: به دلیل اطلاعات مختلف و پیچیدگی‌های لازم کمیسیون اجتماعی هم در این خصوص دچار چالش شده و دغدغه اصلی نمایندگان در صحن علنی هم موضوعات مربوط به تأمین اجتماعی، شستا و صندوق بازنشستگی است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد:‌ برخی شرکت‌های زیرمجموعه شستا و صندوق بازنشستگی اعتبار و امکانات ویژه‌ای داشته و بسیاری از آنها قدرتمند هستند و دلیل مشکلات به وجود آمده برای آنها به سومدیریت بازمی‌گردد که باید با حرکت‌ها، جابه‌جایی، حمایت‌ها و برخی اقدامات آنها را سروسامان داده و این شرکت‌ها را از چالش خارج کرد.

وی افزود: باید با نابه‌سامانی‌های موجود در این شرکت‌ها مقابله کرده و کیفیت محصولات آنها را بالا برد.

وحدتی گفت: بارها با شریعتمداری وزیر تعاون در خصوص خصوصی‌سازی‌های صورت گرفته در شستا و صندوق بازنشستگی صحبت کرده‌ایم و بنا داریم در سال پایانی دوره دهم مجلس به صورت ویژه در این موضوع متمرکز شده و وضعیت آنها را رصد کنیم.

وی افزود: باید مقابل حیف و میل‌ها و ریخت‌وپاش‌های صورت گرفته در تأمین اجتماعی،شستا و صندوق بازنشستگی ایستاد و مقابل ضرردهی آنها ایستادگی کرد. ضمن اینکه خصوصی‌های صورت گرفته در این بخش‌ها هم زیر ذره‌بین کمیسیون اجتماعی است. باید با کارهای کارشناسی لازم مانع از چوب حراج زدن خصوصی‌سازی شرکت‌های شستا و صندوق بازنشستگی شد.