شناسهٔ خبر: 155873 - سرویس سیاست
منبع: فارس

تجری: لزوم تعامل قوا برای تشکیل واحد پیشگیری از جرم در قوانین

فرهاد تجری نایب رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی گفت: برای پیشگیری از جرم و جرم زدایی در قوانین، اتصال و هماهنگی لازم بین دستگاه‌ها برای تشکیل مرکز واحد نبوده و شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم برای ضرورت تشکیل شده است که تعامل سه قوه را برای رسیدن به اهداف می‌طلبد.

به گزارش نماینده، فرهاد تجری نایب رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر،‌ اظهار داشت: در 4 سال قبل اراده‌ای برای اجرای قانون پیشگیری از وقوع جرم نبود، در مجلس هشتم زمینه این قانون فراهم و این قانون طرح شد.

وی گفت: یکی از معضلات ما تولید قانون است که مجلس انجام می‌دهد و اینکه در قوانین بر اساس اقتضاعات زمانی به دلیل اینکه از یک سیستم پایش برخوردار نبوده، اوضاع مجرمانه متعددی توصیف شده است.

وی افزود: با توجه به تعداد زیاد وقوع جرم در جامعه و ساختار نظام، تمامی دستگاه‌ها و قوا باید باهم در این زمینه تعامل کنند و قوای سه گانه باید همسو باشند و مجلس در این زمینه نقش کلیدی دارد.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی گفت: وقتی نمایندگان در جریان مطالبات و موضوعات مهم کشور قرار گیرند و به جایی می‌رسند که نیاز به اصلاح قانون وجود دارد، موضوعات در قالب طرح و لایحه در مجلس مطرح می‌شود و در قالب لایحه در دولت سریعتر فرایند آن پیگیری شود.

 تجری خاطرنشان کرد: در بحث پیشگیری از جرم و جرم زدایی در قوانین، اتصال و هماهنگی لازم بین دستگاه‌ها برای تشکیل مرکز واحد نبوده است و شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم برای ضرورت تشکیل شده است که تعامل سه قوه را برای رسیدن به اهداف می‌طلبد.