شناسهٔ خبر: 155837 - سرویس مجلس
منبع: فارس

تذکر نماینده تهران به اردکانیان برای ایجاد دیواره ساحلی رودخانه جاجرود

فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس در تذکری به وزیر نیرو خواستار ایجاد دیواره ساحلی در حاشیه رودخانه جاجرود شد.

به گزارش «نماینده»، سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر کشور عنوان کرد که پل رودخانه کن بین گلشهر به گلدسته چهاردانگه بر اثر سیلاب تخریب شده و این باعث شده ارتباط دو منطقه قطع شود. لذا درخواست دارم تا در بازسازی این پل تسریع شود.

متن کامل تذکر نماینده مردم تهران به عبدالرضا رحمانی فضلی (وزیر کشور) به شرح زیر است:

خلاصه تذکر: ضرورت تسریع در احداث و بهره‌برداری پل موقت گلشهر به گلدسته در چهاردانگه اسلامشهر

شرح تذکر: طغیان رودخانه کن در فروردین ماه سال جاری باعث تخریب پل ارتباطی بین شهرک گلشهر چهاردانگه و گلدسته در اسلامشهر شد که هم اینک مشکلات بسیاری را برای تردد ساکنین و شهروندان از این مسیر ارتباطی ایجاد کرده و علی‌رغم وعده‌های داده‌شده برای احداث پل موقت جهت رفع مشکلات ترافیکی این منطقه متأسفانه با گذشت بیش از دو ماه هنوز این پل موقت به بهره‌برداری نرسیده است. بر این اساس به آقای رحمانی فضلی وزیر محترم کشور متذکر می‌گردد اقدامات لازم برای تسریع در راه‌اندازی پل موقت گلشهر به گلدسته در شهرستان چهاردانگه اسلامشهر با اولویت صورت پذیرد.

وی همچنین در تذکری به وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار رفع موانع موجود در بانک مرکزی برای تأمین مالی ادامه پروژه آزادراه تهران ـ پردیس شد.

متن کامل تذکر ذوالقدر به وزیر امور اقتصادی و دارایی به شرح زیر است:

خلاصه تذکر: ضرورت رفع موانع موجود در بانک مرکزی برای تأمین مالی ادامه پروژه آزادراه تهران ـ پردیس از طریق بانک مسکن در قالب شرکت ـ پروژه

شرح تذکر:

طرح توسعه پروژه آزادراه تهران ـ پردیس می‌تواند بخش قابل توجهی از گره ترافیکی در مسیر استان تهران و استان‌های شمالی به عنوان قطب اصلی گردشگری را تا حد قابل توجهی مرتفع نماید. از این رو با توجه به این‌که؛ ادامه پروژه موصوف، وابسته به مشارکت و تأمین مالی از طرف بانک مسکن به عنوان تأمین‌کننده مالی بخش اول پروژه آزادراه تهران ـ پردیس می‌باشد و از آنجایی که بانک مرکزی مشارکت بانک مسکن را مصداقی از بنگاه‌داری می‌داند و نظر به این‌که ادامه پروژه موصوف منوط به مشارکت بانک مسکن در قالب شرکت ـ پروژه و نه بنگاهداری خواهد بود به آقای دکتر دژپسند وزیر محترم امور اقتصاد و دارایی متذکر می‌گردد؛ برای تعیین تکلیف منابع تأمین مالی ادامه پروژه آزادراه تهران ـ پردیس از محل بانک مسکن، پیگیری‌های لازم با هدف رفع موانع از بانک مرکزی را به انجام رساند.

نماینده مردم تهران علاوه بر این در تذکری به رضا اردکانیان وزیر نیرو خواستار ایجاد دیواره ساحلی در حاشیه رودخانه جاجرود شد.

متن کامل تذکر نماینده تهران به وزیر نیرو به شرح زیر است:

خلاصه تذکر: ضرورت بسترسازی و اجرای دیواره ساحلی حاشیه رودخانه جاجرود

شرح تذکر: ایمن‌سازی بستر رودخانه‌ها و دیواره ساحلی آنها به عنوان یک ضرورت برای مدیریت منابع آب، سیلاب‌ها، تأمین امنیت ساکنین حاشیه رودخانه‌ها، مزارع و کشتزارهای اطراف حریم رودخانه است. بر این اساس با توجه به عدم بسترسازی رودخانه جاجرود و عدم پیاده‌سازی طرح دیواره ساحلی حاشیه رودخانه که موجبات وقوع سیل و تخریب خانه‌های روستائیان حاشیه رودخانه جاجرود را باعث می‌شود، به آقای دکتر اردکانیان وزیر محترم نیرو متذکر می‌گردد؛ اقدامات لازم جهت بسترسازی و اجرای دیواره ساحلی حاشیه رودخانه جاجرود را با توجه به اهمیت و ضرورت آن و تأمین امنیت روستائیان ساکن حاشیه این رود با اولویت انجام شود.