شناسهٔ خبر: 155805 - سرویس پارلمان شهری
منبع: فارس

حناچی به دلیل کم توجهی به بودجه شهرداری تذکر گرفت

حناچی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: با گذشت پنجاه روز از آغاز سال هنوز گزارشی درباره برگزاری، تخصیص اعتبار و اولویت بندی مصارف از سوی شهرداری به شورا ارسال نشده است.

به گزارش «نماینده»، مجید فراهانی با انتشار متنی که در اختیار خبرنگاران قرار داد در ارتباط با ارائه به موقع گزارش تخصیص اعتبار و اولویت بندی مصارف به صورت ماهانه مطابق با بند الف، تبصره 2 بودجه سال 1398 شهرداری تهران، سازمانها، شرکت‌ها و موسسات وابسته توضیحاتی را مطرح کرد. 

وی در این خصوص گفت:  بودجه به عنوان سند مدیریت مالی و عملکردی یکساله مدیریت شهری، مهم‌ترین ابزار برای تعیین جهت‌گیری‌ها، خدمات، اقدامات و فعالیت های شهرداری، سازمانها، شرکت‌ها و موسسات وابسته است که باید «جامع»، «واقعی»، «دقیق»، «انعطاف پذیر» و«متعادل» تنظیم و پس از تصویب شورای اسلامی شهر با رعایت الزامات قانونی و با توجه به میزان تحقق درآمدها اجراء شود.

فراهانی تاکید کرد: بر همین اساس نظارت بر اجرای بودجه و ارائه گزارشات دقیق، شفاف و به موقع از اجرای بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر بر اجرای بودجه می‌تواند در واقعی کردن ردیف ها و جداول بودجه و ملموس کردن دستاوردهای بودجه‌ریزی برای شهروندان موثر باشد. 

فراهانی با بیان بندهای مصوی بودجه ۹۸ شهرداری تهران تصریح کرد: بر اساس بند الف ، تبصره 2 بودجه سال 1398 «شهرداری تهران» موظف است؛ جلسات کمیته تخصیص منابع نقد و غیرنقد را حداقل یک بار در هر ماه برگزار و گزارش این جلسات شامل تخصیص اعتبار بر مبنای پیش‌بینی تحقق منابع عمومی و اختصاصی و اولویت‌بندی مصارف را به صورت ماهیانه به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند.

عضو شورای شهر تهران افزود: اکنون پس از گذشت پنجاه روز از آغاز سال 1398 هنوز گزارشی درباره برگزاری، تخصیص اعتبار و اولویت بندی مصارف  از سوی شهرداری به شورا تقدیم نشده است.

فراهانی گفت: بر همین اساس در اجرای بند 3 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور،درباره «ارائه به موقع گزارش تخصیص اعتبار و اولویت بندی مصارف به صورت ماهانه مطابق با بند الف، تبصره 2 بودجه سال 1398 شهرداری تهران،سازمانها،شرکتها و موسسات وابسته» به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران اظهار کرد: امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام حناچی، شهردار تهران شاهد توجه بیش از پیش به نظارت بر اجرای بودجه شهرداری به عنوان سند مدیریت مالی و عملکردی مدیریت شهر تهران باشیم.