شناسهٔ خبر: 155787 - سرویس سایر حوزه‌ها

سایت CBA از افت دلار استرالیا به دلیل بیکاری می گوید

دلار قیمت دلار استارلیا نسبت به پوند انگلیس بدلیل مشکلات کمبود کار در این کشور دچار سقوط شده است.

قیمت دلار استارلیا نسبت به پوند انگلیس بدلیل مشکلات کمبود کار در این کشور دچار سقوط شده است.

احتمالا سیاست کارآفرینی در این کشور به زودی در دستور کار دولت قرار می گیرد تا قیمت دلار استرالیا را رشد دهند.

افزایش نرخ بیکاری در این کشور دلیل اصلی افت ارزش این ارز می باشد.

CBA می گوید این فشار بر دلار استرالیا ادامه دار خواهد بود.

التهابات اخیر دلار استرالیا

دلار استرالیا از سه شنبه هفته پیش دوباره تحت فشار قرار گرفت ، از آنجایی که داده ها نشان می داد که نرخ بیکاری در این کشور برابر با ماه می بوده است. سرمایه گذاران انتظار داشتند با کارآفرینی که دولت انجام داد رشد نرخ دلار استرالیا را در این ماه ببینند که این اتفاق نیافتاد و بر عکس شاهده کاهش نرخ بهره نیز بودند.

اقتصاد استرالیا در ماهی که گذشت 42.3 هزار شغل جدید ایجاد کرد در حالیکه بازار بدنبال تنها 16 هزار شغل جدید بود. بهرحال، تقریبا تمام این شغل های جدید بصورت پاره وقت بودند که از ارزش این عدد بزرگ کم می کند.

این رشد شغل ها برای کاهش نرخ بیکاری در این کشور کافی نبود و به بالاترین مقدار خود در سال 2019 یعنی 5.2 درصد رسید. رشد 0.3 درصدی در ماه فوریه!

دیوید پلانک، مدیر مالی بخش اقتصادی بانکداری استرالیا می گوید: "ما انتظار نداریم که بانک مرکزی استرالیا خیلی به قدرت بیکاری در ماه می اهمیت بدهد، چرا که شدیدا بر نتایج انتخابات تاثیرگذار خواهد بود. مهم تر از آن، رکود بازار کار باقی مانده است."

سیاستگذاران بانک مرکزی استرالیا، با تورم کمتر از 2 تا 3 درصد دست و پنجه نرم می کنند اما حالا با کاهش سرعت رشد اقتصاد جهانی و داخلی، احساس می شود که بانک ها بایستی با افزایش حقوق کارگران و نرخ تورم بالاتری روبرو شوند.

اقتصاد استرالیا

اقتصاد استرالیا، اقتصادی توسعه یافته و متکی بر بازرگانی و کشاورزی است. در میان قابل زندگی‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۰۸ به گزارش اکونومیست، ملبورن دوم، پرت چهارم، آدلید هفتم و سیدنی نهم بود.محصولات اصلی استرالیا نیشکر، پنبه، غلات و گوشت است.این کشور معادن فراوانی دارد. شرکای بازرگانی استرالیا بیشتر چین، ژاپن و کره جنوبی در آسیا و نیز ایالات متحده آمریکا هستند. بنا بر گزارش بانک جهانی، این کشور در سال ۲۰۰۵، از نظر تولید ناخالص داخلی یا GDP در رده پانزدهم جهان قرار داشته‌ است و نیز بر اساس گزارش برنامه توسعه سازمان ملل متحد، استرالیا از نظر شاخص توسعه انسانی در سال ۲۰۰۶ سومین کشور توسعه یافته دنیا به حساب می‌آید.

هر دلار آمریکا چند دلار استرالیا است؟

قیمت دلار آمریکا در برابر دلار استرالیا را می توانید در ادامه بخوانید:

هر 10 دلار استرالیا، 7.05 دلار آمریکا

هر 25 دلار استرالیا، 17.63 دلار آمریکا

هر 50 دلار استرالیا، 35.27 دلار آمریکا

هر 100 دلار استرالیا، 70.54 دلار آمریکا

هر 250 دلار استرالیا، 175.53 دلار آمریکا

هر 500 دلار استرالیا، 351.05 دلار آمریکا

هر 1000 دلار استرالیا، 702.10 دلار آمریکا

دلار آمریکا عمدتا قدرتمند تر از دلار استرالیا است، به جز دو سال استثنا در دهه گذشته. تا به امروز در سال جاری میلادی، نرخ دلار آمریکا در برابر دلار استرالیا تقریبا 1.30 تا 1.34 بوده است. در سال 2011 تا 2012 دلار استرالیا ارزشی بالاتر از دلار آمریکا داشت.

چرا دلار استرالیا ارزش خود را از دست داد؟

دلار استرالیا به کم ارزش ترین حالت خود در 10 سال گذشته در برابر دلار آمریکا رسیده است. این افت ارزش ناشی از تولیدات ضعیف در چین و اتحادیه اروپا بوده است. آخرین باری که دلار استرالیا تا این حد کم ارزش شده بود به سال 2009 بر میگردد.

از این کشور چه می دانید؟

استرالیا ششمین کشور بزرگ دنیا از لحاظ مساحت است. به دلیل اندازه بزرگ و ایزوله بودن از دیگر نقاط دنیا، این کشور را به نام قاره جزیره نیز می شناسند. بزرگترین شهرهای استرالیا، سیدنی، ملبورن، بریسبان، پرت و آدلایید هستند. بیشتر مساحت این کشور را صحرا در بر گرفته است.

استرالیا بدلیل جاذبه های طبیعی شناخته شده است. سواحل فراوان، کویر بزرگ و جنگل های بی نظیر. استرالیا بیشترین مقدار شهرنشینی در دنیا را دارد.

تاریخ این کشور یکی دیگر از جاذبه های آن است. مردم بومی این منطقه یکی از قدیمی ترین فرهنگ های زمین هستند. باور بر این است که 50 هزار سال پیش این مردم با قایق به این منظقه رسیده اند. وقتی که اروپایی ها به این منظقه رسیدند تقریبا 1 میلیون نفر بومی در این قاره زندگی می کردند.

جالب است بدانید این کشور یکی از خطرناکترین کشورهای دنیا نیز محسوب می شود. کوسه های درنده، عنکبوت های سمی، مارهای کشنده و ... .

شما می توانید با مراجعه به سایت اطلاع نیوز و با ورود به بخش اقتصادی از قیمت انواع ارز ها و هم چنین آخرین اخبار ارز مطلع شوید.