شناسهٔ خبر: 155691 - سرویس پارلمان شهری
منبع: فارس

کارخانه واگن‌سازی مترو در آستانه تعطیلی

مترو مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران نسبت به تعطیلی کارخانه واگن‌سازی به دلیل عدم تزریق منابع مالی در نیمه دوم سال‌جاری هشدار داد.

به گزارش «نماینده»، مجتبی گلشنی، مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس،‌ اظهار داشت: شرکت راه آهن شهری تهران در صورتی که تجهیزات لازم را برای ما فراهم کند، آماده ساخت واگن‌های بیشتر خواهیم بود ولی در حال حاضر بسیاری از تجهزات از کمرگ ترخیص نشده است.

وی گفت: به طور کلی بر اساس پیگیری‌هایی که انجام گرفته 15 درصد تجهیزات هنوز ترخیص نشده و توفیقی در این زمینه به دست نیامده که نبود منابع مالی برای پرداخت تعرفه گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده از جمله دلایل آن است. 

مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران ادامه داد: ساخت واگن‌های مترو در حال حاضر تنها در کارخانه واگن‌سازی انجام می‌گیرد و سایر کارخانه‌ها ساخت واگن ندارند و ظرفیت تولید واگن قطار برای هر ماه  28 واگن است که پیش از این در خواست تولید 70 واگن به ما ارائه شده و ما پیش‌بینی می‌کنیم که می‌توانیم هر ماه 28 واگن تحویل دهیم.

گلشنی با اشاره به اینکه کارخانه واگن‌سازی تهران از نیمه دوم سال به سمت تعطیلی پیش خواهد رفت، گفت:‌در صورتی که شهرداری منابع مالی تزریق نکند و دولت حمایتی نداشته باشد ساخت واگن نخواهیم داشت و این به معنای تعطیلی کارخانه است. 

وی گفت: البته تعطیلی به معنای ورشکستگی نیست بلکه کمبود کار سبب بروز این مسئله خواهد شد که این موضوع را طی جلسه‌ای با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور ارائه خواهیم داد تا اهمیت تزریق منابع مالی به شرکت واگن‌سازی بیان شود.

گفتنی است؛ اسحاق جهانگیری، معاون رئیس‌جمهور در هفته جاری از کارخانه واگن سازی بازدید خواهد کرد.