شناسهٔ خبر: 155670 - سرویس مجلس
منبع: مهر

دولت سیستم کالابرگ الکترونیکی را اجرا کند

کوهکن عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره مشکلات پیش آمده در توزیع کالاهای اساسی، گفت: دولت باید هر چه سریع‌تر زیرساخت‌های اجرای سیستم کالابرگ الکترونیکی را فراهم کند.

به گزارش «نماینده»،  محسن کوهکن، درباره مشکلات پیش آمده در توزیع کالاهای اساسی، گفت: توزیع کالاهای اساسی با ارز دولتی باید در جامعه رضایت‌مندی ایجاد کند اما متأسفانه مشکلاتی در نحوه توزیع صورت گرفته که نارضایتی‌هایی را در پی داشته است.

وی با اشاره به اینکه کالاهایی در برخی از نقاط کشور توزیع شده اما به دست مصرف‌کننده اصلی نرسیده است، گفت: چنانچه ارزی برای کالاهای اساسی در نظر گرفته می‌شود، برای این است که همه اقشار جامعه از آن بهره‌مند شوند اما تاکنون اینگونه نبوده است.

نماینده مردم لنجان در مجلس تاکید کرد: دولت و دستگاه‌های اجرایی پس از تصویب قوانین ملزم به اجرای آن هستند و باید تحلیل‌های خود از قوانین را کنار بگذارند و به مُرّ قانون توجه داشته باشند.

کوهکن متذکر شد: سال گذشته به برخی افراد اعتماد و ارز دولتی به آنان داده شد اما کالایی به کشور وارد نشد که باید از این تجربه درس بگیریم و راهی جز توزیع کالابرگ نیست.

وی با تاکید بر اینکه توزیع کالابرگ امری ضروری است، تصریح کرد: در شرایط کنونی استفاده از کالابرگ‌های الکترونیکی بهترین راه ممکن برای فرار از تلاطم‌های بازار است و دولت باید هر چه سریع‌تر زیرساخت‌های اجرای آن را فراهم کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه متأسفانه دولت به صورت اساسی بر افزایش قیمت‌ها نظارت نمی‌کند که شرایط اقتصادی و معیشتی مردم موید این مسئله است، خاطرنشان کرد: البته مرکز پژوهش‌های مجلس به صورت مرتب جلساتی را برگزار می‌کند و قرار است در قالب طرحی، تصمیمات جدید اقتصادی اتخاذ شود.