شناسهٔ خبر: 155660 - سرویس سیاست
منبع: مهر

متأسفانه مشی امام (ره) در دولت فعلی وجود ندارد

چمران عضو شورای جمنا گفت:توجه به مستضعفین، دشمن‌ستیزی و دوری‌گزینی از اشرافیت جز خط‌مشی‌های اصلی و اساسی امام (ره) بوده است ولی متأسفانه مشی امام (ره) در دولت فعلی زیاد وجود ندارد.

به گزارش «نماینده»،  مهدی چمران عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاببا تأکید بر راه امام (ره) و مقام معظم رهبری درباره عدم سازش با دشمن و اینکه این سیره چه اندازه تا به امروز توانسته است منافع کشور را تأمین کند، گفت: روشی که حضرت امام (ره) درباره عدم سازش با دشمن پیش گرفتند و مقام معظم رهبری نیز آن را دنبال کردند، عملی بسیار ناب بود. من روزهای قبل از انقلاب را به یاد دارم. آن روزها حتی آقای سنجابی رهبر جبهه ملی در سخنرانی‌اش می‌گفت «ما با پادشاه این‌گونه گفتیم»؛ یعنی شاه به او پیغامی داده بود و او در جواب برای او لفظ «پادشاه» را استفاده می‌کرد.

وی افزود: امام (ره) با صراحت همیشه در طول مبارزات می‌گفتند که «شاه باید کنار برود». روحیه عدم سازش و دشمن‌ستیزی و در کنار آن تشخیص درست و انجام به موقع حضرت امام (ره) از مهمترین عوامل پیروزی انقلاب است. خوشبختانه استمرار راه و روش امام (ره) را امروز در مقام معظم رهبری هم می‌بینیم.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: توجه به مستضعفین، دشمن‌ستیزی و دوری‌گزینی از اشرافیت جز خط‌مشی‌های اصلی و اساسی امام (ره) بوده است ولی متأسفانه مشی امام (ره) در دولت فعلی زیاد وجود ندارد. بنده بر این باورم اگر این دوستان خودشان نشانه‌هایی از ساده‌زیستی بودند، مردم مشکلات امروز را راحت‌تر می‌توانستند تحمل کنند.

وی تاکید کرد: امروز شاهد هستیم وقتی کالایی گران می‌شود، مردم به سمت آن هجوم می‌آورند، این فرهنگی است که از برخی مسئولین به مردم منتقل شده است. مسئولین باید سعی کنند ساده زندگی کنند، البته ما انتظار نداریم که همانند حضرت علی (ع) و رهبر انقلاب هم باشند. امروز باید به زندگی شهدایی همچون رجایی و بهشتی نگاه کرد. این افراد زندگی عادی و معمولی داشتند و مسئولین هم باید آنها را الگوی خود قرار دهند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با بیان اینکه کسانی خود را مدعی انقلاب می‌دانند و در ابتدای انقلاب هم بسیار تند و آتشین در مسیر انقلاب حرکت می‌کردند ولی اعتقاداتشان عمقی و بنیادین نبوده است، تصریح کرد: یکبار رهبر معظم انقلاب نیز به این موضوع اشاره داشتند که برخی اوایل انقلاب اعتقاداتشان به انقلاب عمقی نبوده است و امروز کسانی که به انقلاب معتقدند، اعتقادشان نسبت به موازین انقلاب عمیق‌تر است.

وی افزود: عده‌ای جز گروه‌هایی بودند که وقتی دیدند انقلاب شده و عرصه آماده است، وارد انقلاب شدند و حتی مناصبی هم گرفتند. حال امروز آنها به هر دلیل وقتی فکر می‌کنند از کارهای خود پشیمان هستند یا اعتقادات آن روزشان را ندارند. البته این موضوعی طبیعی است و در کشورهای دیگر هم رخ داده و نباید نگران این‌گونه موضوعات بود. عده‌ای از سر صدقه انقلاب به جایی رسیدند و حالا امروز می‌خواهند ریشه انقلاب را بزنند البته این موضوع مطلوبی نیست.