شناسهٔ خبر: 155632 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

نقوی‌حسینی: نباید با آمریکا مذاکره کرد

نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به بدعهدی‌های آمریکایی‌ها در اجرای برجام و اِعمال تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران، نباید با آنها مذاکره کنیم.

به گزارش «نماینده»،  سیدحسین نقوی‌حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اظهارنظرها درباره مذاکره میان ایران و آمریکا، گفت: مذاکره جمهوری اسلامی ایران با آمریکا تحت هر شرایطی بازی دو سر باخت است.

وی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها در شرایط فعلی از روش چماق و هویج برای مواجهه با جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند، اظهار داشت: آمریکایی‌ها از طرفی سخت‌ترین و شدیدترین تحریم‌ها را علیه ملیت ایران اِعمال می‌کنند و از طرف دیگر خواهان مذاکره بدون پیش‌شرط هستند، این رفتارها اصلا پذیرفته نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، دولت آمریکا را دولتی بدعهد و ناقض تمامی قوانین بین‌المللی دانست و تصریح کرد: در شرایطی که آمریکایی‌ها به صورت یک‌جانبه و خلاف موازین بین‌المللی از برجام خارج شدند، باید قاطعانه در برابر آنها ایستادگی کنیم.

نقوی‌حسینی در ادامه مذاکره با آمریکایی‌ها را در شرایط موجود به صلاح کشور و مردم ندانست و گفت: دولت باید از مذاکرات برجام درس عبرت بگیرد، آمریکایی‌ها به راحتی تعهداتی که در برجام و طی مذاکراتی فشرده داده بودند را لغو کردند؛ معتقدم با مقاومت بیشتر مقابل آمریکا می‌توانیم از شرایط موجود عبور کنیم.

وی یکی از شرایط مذاکره با آمریکا را منوط به بازگشت آنها به تعهداتشان ذیل برجام عنوان کرد و افزود: آمریکایی‌ها قبل از اینکه شروطی برای مذاکره با ایران تعیین کنند، باید به این سؤل پاسخ دهند که چرا از برجام خارج شدند.

نماینده مردم ورامین در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط موجود و با توجه به اینکه آمریکایی‌ها در روند اجرای برجام بدعهدی کرده‌اند و از طرف دیگر تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه ملت ایران اعمال کرده‌اند، نباید با آنها در هیچ زمینه‌ای گفت‌وگو و مذاکره داشته باشیم، زیرا آینده این مذاکرات اصلا معلوم نیست و فقط برای کشور خسارت به بار می‌آورد.