شناسهٔ خبر: 155624 - سرویس اقتصاد
منبع: تسنیم

نامه نمایندگان مجلس به لاریجانی برای جلوگیری از قاچاق گندم

گندم جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به هیئت‌رئیسه مجلس خواستار افزایش قیمت خرید تضمینی گندم برای جلوگیری از قاچاق این محصول شدند.

به گزارش «نماینده»، جمعی  از نماینده طی نامه‌ای به هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار افزایش قیمت خرید تضمینی گندم برای جلوگیری از قاچاق آن شدند.

متن این نامه به شرح زیر است:

هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

همانگونه که مستحضرید به منظور حمایت از تولید کالاهای استراتژیک دولت مکلف است  هر سال قیمت محصولات کشاورزی را با توجه به قیمت نهاده‌های کشاورزی و سایر عوامل تولید تعیین و اعلام نماید. بر این اساس قیمت خرید تضمینی گندم در ازای هر کیلوگرم 17 هزار ریال برای سال 1398 تعیین شده که با توجه به شرایط اقتصادی و تورم حاکم بر عوامل و نهاده‌های تولید، این مبلغ مطابق قوانین و مقررات تعیین نشده است و در نتیجه دلالان گندم کشاورزان را در حال حاضر با قیمت 22 هزار ریال پیش‌خرید می‌کنند.

لذا اینجانبان به عنوان نمایندگان ملت با توجه به تجربه تلخ قاچاق گوشت، تقاضا داریم جهت کسب اطلاع از کم و کیف تأثیر قیمت تضمینی بر بازار گندم و اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از قاچاق آن به استناد بند 6 ماده 45 آیین‌نامه داخلی مجلس رسیدگی کنید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، اکبر رنجبرزاده، فرهاد تجری، مجید کیان‌پور، ابوالفضل موسوی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، علیرضا رحیمی، محمدعلی وکیلی، علی‌اصغر یوسف‌نژاد، احمد امیرآبادی‌فراهانی، علی کاظمی و علی وقفچی این نامه را امضا کرده‌اند.