شناسهٔ خبر: 155543 - سرویس فرهنگ
منبع: قدس خبر

هدف شورای اسلامی توزیع عادلانه سرانه ها و امکانات است

نقی علیوند رئیس شورای شهر قدس رئیس شورای اسلامی شهرقدس گفت: با توجه به فاصله کمی که با پایتخت داریم، دید ما بر این است که تمام شهر کم برخوردار بوده و سعی ما بر توزیع عادلانه سرانه ها، امکانات و خدمات است.

به گزارش «نماینده»  ، نقی علیوند، رئیس شورای اسلامی شهرقدس در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات پارلمان شهری برگزار شد، اظهار داشت: دوره پنجم شورای اسلامی مسیر رو به رشدی از ابتدای کار داشته است. در سال ۱۳۹۶، مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان بودجه مصوب شورا بود که ۱۸۵ میلیارد آن محقق شد و در سال ۹۷ حدود ۲۲۰ میلیارد تومان مصوب شد که به ۲۳۸ میلیارد تومان افزایش داشت و در سال جدید با تامین منابع از سوی شهرداری ۳۰۰ میلیارد بودجه مصوب شورا پیش بینی شده و همه تلاش ما در جهت تامین مازاد بودجه است.
وی افزود: در شهرستان قدس در طول یک سال گذشته سرانه های عمومی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی رشد خوبی را داشته است. با توجه به همجوار بودن شهرستان، مهاجرت ها را از شهرهای مختلف به شهرمان شاهد هستیم و طبق گفته رئیس اداره آموزش و پرورش، سالانه ۱۵۰۰ دانش آموز به مدارس ما ورود می کنند. لذا، شورای پنجم برای تأمین سرانه آموزشی ۵ قطعه زمین در سال گذشته مصوب کرد که اداره آموزش و پرورش نسبت به احداث آن اقدام کند.

توزیع عادلانه امکانات در سطح شهر

نقی وند گفت: پروژه های ورزشی و سوله های ناتمام به اتمام رسیده است. سعی ما بر توزیع عادلانه امکانات در سطح شهر مخصوصا در مناطق کم برخوردار است و تلاش داریم که این مناطق از امکانات خوبی برخوردار باشند. به همین منظور زمین کارخانه آسفالت را با هماهنگی اداره اوقاف، فرمانداری و امام جمعه در اختیار مدیریت شهری، برای افزایش سرانه عمومی قرار داده ایم.
وی ادامه داد: سوله ورزشی محمد آباد آماده بهره برداری است و استخر دوقلوی در همین منطقه در مرحله فنداسیون قرار دارد. در محله سرخه حصار نیز زمینی را برای استخر در نظر گرفته شده است و در مرحله انعقاد قرارداد با بخش خصوصی هستیم ‌تا در اختیار مردم قدرشناس این منطقه از شهر قرار گیرد.

علیوند گفت: در مرحله انعقاد قرارداد تکنولوژی جدید و پیشرفته، دستگاه زباله سوز و تبدیل آن به انرژی برق در کشور به صورت بی یو تی هستیم که برای اولین بار در شهرستان قدس شاهد این تکنولوژی خواهیم بود.

رییس شورای اسلامی شهرقدس در ارتباط با محرومیت زدایی و بافت فرسوده افزود: با توجه به فاصله کمی که با پایتخت داریم، باورمان بر این است که تمام نقاط شهر کم برخوردار است و در این راستا سعی ما بر توزیع عادلانه سرانه و امکانات و خدمات است.

رفع مشکل ترافیکی 

وی در ارتباط با پارکینگ و ترافیک شهر بیان داشت: در سال گذشته در صدد مذاکره با بخش خصوصی برای احداث پارکینگ طبقاتی بودیم که به لحاظ شرایط اقتصادی و افزایش ارز، شرکت خصوصی حاضر به سرمایه گذاری در این زمینه نشد، به دلیل اینکه شهر قدس با کمبود زمین مواجه است و امکان ایجاد پارکینگ در سطح شهر نیست از زمین سپاه و پارکینگ میدان قدس، ابوذر و علی اکبر برای این امر استفاده کرده ایم و در صدد ایجاد تمهیداتی در جهت افزایش سرانه پارکینگ هستیم.
وی در زمینه روان سازی ترافیک افزود: دوربین های ترافیکی در آینده نه چندان دور در سطح شهر نصب خواهد شد و در حال حاضر مشکلی که در ۴۵ متری انقلاب و بلوار شهید کلهر وجود دارد به دلیل پل زیر گذر تولیدکران است، با مکاتبات صورت گرفته و مساعدت نماینده شهرستان و اداره رجا، اگر دو ستون زیر گذر پل تولیدکران برداشته شود شاهد روان سازی ترافیک خواهیم بود. در قسمت دیگر نیز با اتصال بلوار شهدای اصناف به هفت جوی از ترافیک شهر کاسته خواهد شد.

ضعف خدمات رسانی به شهرک های صنعتی

علیوند در ارتباط با مشکلات شهرک صنعتی گفت: محدوده شهرک صنعتی مشخص شده است و ما اجازه ورود و مدیریت به آن محدوده را نداریم، اما با حفظ رعایت حق و حقوق عامه مردم از وضعیت صنعتگران که در آن محدوده فعالیت می کنند و شهروندان ما هستند، ما از وضعیت خدمات رسانی، مبلمان شهری، آسفالت و نظافت شهرک های صنعتی رضایت کامل نداریم و با مکاتبات متعددی که به دستگاه های مربوطه داشته ایم و حاضر بودیم که خدمات رسانی به آن محدوده داشته باشیم اما آنها نپذیرفتند.
وی در ارتباط با ماده ۱۰۰ بیان کرد: تصمیم گیری در ارتباط با ماده ۱۰۰ توسط ۳ نفر از اعضا که یک نفر آن از شورای اسلامی، نماینده استان و نماینده دادگستری است، انجام می شود و به صلاحدید آنها تخریب یا پرداخت جریمه صورت می پذیرد.

ساماندهی بافت فرسوده 

نقی علیوند در ارتباط با آسیب جدی شهر قدس گفت: بیش از ۱۰۰ هزار نفر در بافت های فرسوده زندگی می کنند و مهاجرت های مختلفی به شهر انجام شده که موجب نامطلوب شدن سرانه ها می شود. در صدد آن هستیم با ورود به بخش مناطق بافت فرسوده با توجه به اینکه زمینی در اختیار نداریم از ۳۳ هکتار زمینی که حدود ۱۸ هکتار آن در اختیار شهرداری است در صورت موافقت آب منطقه، با ساخت ساختمان و برنامه ریزی، بافت فرسوده را به این بخش انتقال دهیم.

کاهش هزینه های شورای اسلامی با پارلمان شهری
وی در ارتباط با ‌ساختمان پارلمان شهری نیز گفت: ساختمان قبلی شورا در خیابان ۴۵ متری انقلاب استیجاری بود و ماهیانه ۳۰ میلیون تومان پرداخت می شد و ساختمان جدید هم در دوره چهارم تهیه شده بود که ما باید آن را به اتمام می رساندیم.
رییس شورای اسلامی شهرستان قدس تصریح کرد: ۷۰ درصد موفقیت شورا در انتخاب شهردار خوب و پر تلاش است و در این مدتی که ایشان در شهرداری فعالیت داشته اند پیشرفتهای خوبی در سطح شهر را شاهد بودیم.