شناسهٔ خبر: 155506 - سرویس فرهنگ
منبع: قدس خبر

سوم خرداد، سند مقاومت و پیروزی است/ مجلس در کجای امور کشور قرار دارد؟

حجت الاسلام جوکار امام جمعه با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که فرمود:” مجلس در رأس امور است” گفت: مجلسیان پاسخ دهند که امروز مجلس در کجای امور است که این همه گرانی، مفاسد و قانون شکنی و خرد شدن عزت ملی در مقابل دشمن وجود دارد.

به گزارش «نماینده»  ، حجت الاسلام و المسلمین جوکار، امام جمعه شهرستان قدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته(۳ خرداد ۹۸) ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوایی الهی و دوری از گناه و تسلیت شب ضربت خوردن حضرت علیه السلام اظهار داشت: امسال ۱۴۰۰ سال از مصیبت عظمی در عالم میگذرد. امیرالمومنین علیه السلام شخصی دارای همه صفات انسانی و اسلامی در بعد فردی و اجتماعی‌ هستند. شناخت ایشان برای ما مقدور نیست. پیامبر در شأن حضرت علی(ع) فرمودند: خدا را آنطور که باید شناخت، کسی جز من و علی(ع) نمی‌شناسد. ما به اندازه ظرفیت خودمان باید علی شناس شویم.

وی افزود: علی(ع) بنده و حجت خداست و راه درست راه امام علی(ع) به عنوان خلیفه مسلمین است.  شاخصه حکومت علوی که به صورت اختصار پایبندی به اصول دین اسلام است. حضرت ۲۵ سال خانه نشین بودند و پس از مرگ خلیفه سوم، مردم آن زمان با او بیعت کردند.

امام جمعه ادامه داد: سه شاخصه و خصوصیت حکومت حضرت علی علیه السلام تشکیل حکومت فقط برای اقامه حدود الهی است و در اینجا رهبری فرمودند حکومتی که اساس آن الهی نباشد حکومت نیست. شاخصه دوم، برپایی قسط و عدل الهی در نظام اسلامی است و جورج جورداق در کتاب خود می نویسد علی در محراب عبادت کشته شد برای اینکه او عدالت محور بود. شاخصه سوم، حکومت، توجه به معنویت و ساده زیستی است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت شب‌های قدر گفت: شب نزول قرآن، ملائکه بر قلب انسان کامل نازل می شوند و شب قدر شب پیوند با امامت است و از طرفی شب‌های قدر شب‌های توبه و آمرزش و شب زنده داری و دعا و بازسازی و تولد دوباره است و این شب ها با ایام حزن و اندوه شهادت امام علی علیه السلام عجین شده است.
خطیب نماز جمعه بیان کرد: ایام شهادت امام علی با ایام فتح خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس که به فرموده امام خمینی (ره) خرمشهر را خدا آزاد کرد، تقارن یافته است. در آن روز جوان‌های ما با دست خالی و تکیه با سلاح ایمان و تقوا و روحیه بصیرتی همت کردند و خرمشهر آزاد شد و یاد و نام شهدای عملیات بیت‌المقدس و روح بلند امام عظیم السلام و ۱۹ شهید عزیز شهرستان قدس در عملیات بیت‌المقدس را گرامی میداریم.
وی ادامه داد: سوم خرداد سند مقاومت و پیروزی است و چهارم خرداد، روز مقاومت و پایداری مردم دزفول است. در آن زمان ۱۷۶ موشک، ۲۶۰ توپ، ۳۴۰ راکت، به دزفول زده شد که ۱۹ هزار واحد مسکونی در آنجا تخریب شد و ۳۶۱۰ نفر شهید شدند که سن ۲۵۰ نفر از آنها بین سه روزه تا ۱۰ ساله بودند.

حجت الاسلام و المسلمین جوکار گفت: مردم دزفول در مقابل بمباران و تهاجم دشمن مقاومت کردند و پیروز شدند و امروز سند مقاومت ملت ایران صحنه مردم دزفول در مقیاس بزرگتر است. همان طور که ملت ما در طول هشت سال مقاومت کردند، امروز هم با مقاومت بر دشمن پیروز خواهند شد و یک نمونه آن پنجم خرداد، روز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه بر علیه رژیم تا بیخ دندان مسلح است. از همه این قضایا نتیجه می گیریم که تنها راه و گزینه صحیح مقاومت است که تعیین کننده سرنوشت ما در مقابل دشمنی که برای ما خط و نشان می کشد، است و مسئولین در مقابل آمریکایی‌ها ایستادند و جواب آنها را دادند و دشمن را وادار به عقب نشینی کردند و حال آنها التماس می کنند که ما دنبال جنگ نیستیم. در این بین یک عده انسان نادان داخل کشور سخن می گویند و بر طبل تو خالی جنگ می کوبند و می خواهند برای سرپوش گذاری و ناکارآمدی خودشان مردم را مشغول به دلسوزی کنند.

وی با اشاره به سخن رهبری بیان داشت: دشمن خیال و اراده جنگ ندارد و ما هم اهل مذاکره نیستیم که با هوشیاری رهبر معظم انقلاب و پیروزی مسئولین این توطئه نقش بر آب شد و آنها در مقابل ملت ایران شکست خورده اند.

امام جمعه ادامه داد: روز هفتم خرداد، روز مجلس و قانون گذاری در سال ۵۷ است و اولین مجلس شورای اسلامی بعد از انقلاب اسلامی تشکیل شد. قانون باید برای همه یکسان و مساوی و همه باید خاضع باشند و این امید می رود که در عصر جدید قوه قضاییه برخورد قانونی با دانه درشت ها و آنهایی که گردن کلفتی دارند، صورت گیرد.

وی افزود: امام خمینی(ره) فرمودند “مجلس در رأس امور است” و مجلسیان پاسخ دهند که امروز مجلس در کجای امور است؟ اگر در رأس امور هستند چرا گرانی، مفاسد، قانون شکنی و گردن کلفتی دشمنان و خرد شدن عزت ملی ما در مقابل دشمنان و مجلس در ابتدای سال مورد گله رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و تا وقتی که مقام معظم رهبری از مجلس راضی نباشد ما هم راضی نخواهیم شد.

حجت الاسلام جوکار تصریح کرد: اخیرا رهبری در دیدار با دانشجویان برای حل مشکلات و اداره امور کشور و اصلاح مجلس گفتند شما جوانان بیایید و دولت جوان و حزب اللهی تشکیل دهید و دولت جوان و شما حق انتخاب دارد و این حق را جمهوری اسلامی به شما داده است با درست انتخاب کردن سرنوشت خود را تعیین کنید.