شناسهٔ خبر: 155498 - سرویس فرهنگ
منبع: قدس خبر

فتح خرمشهر، شکست مفتضحانه بر دشمن بود

الهیاری اللهیاری گفت: خرمشهر در عملیات بیت المقدس با رمز یا علی ابن ابی طالب، پس از ۲۳ روز به آغوش وطن بازگشت و این پیروزی با عنایت خدا و شکست متفتضحانه ای بر دشمن بود.

به گزارش «نماینده»  ، سرهنگ فیاض اللهیاری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قدس در شب ضربت خوردن حضرت علی علیه السلام در جمع شب زنده داران در هیئت بیت العباس، ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی خرمشهر، اظهار داشت: پس از ۲۳ روز عملیات بیت المقدس با رمز یا علی ابن ابی طالب به پیروزی رسید.
وی با طرح این سوال که آیا دشمنی آمریکا پس از سال ۵۷ پیش آمد، افزود: اگر به تاریخ قبل انقلاب رجوع کنیم، بسیج و ولایت و سپاه نبود. اینکه چه اتفاقی افتاد که جمعیت ایران در آن سال ها به نصف کاهش یافت و مساحت کشور کم شد، مهم است. با این قبیل استدلال ها می توان متوجه شد که دشمنی ها به انقلاب اسلامی برنمی‌گردد. قبل از انقلاب ۵ میلیون و پانصد هزار بشکه نفت با جمعیت حدود ۳۰ میلیونی نفری، صادر می‌کردیم و وضع زندگی مردم از نظر خدماتی و رفاهی ضعیف بود. تا اینکه در سال ۵۷ انقلاب به پیروزی رسید.

اللهیاری گفت: دیروز انقلاب معجزه‌ای بود که در میان دو ابر قدرت کمونیسم و کاپیتالیسم به پیروزی شد. آمریکا در عملیات های خود علیه ایران بارها با شکست مواجه شد و منافقین ۱۷ هزار نفر را کشتند و صدام سعی کرد اروندرود را از ایران جدا کند و خوزستان را از ایران مستقل کند. پس از اینکه خرمشهر را گرفتند، استحکاماتی از کارون تا شلمچه ایجاد کردند که ایران نمی‌توانست با این تجهیزات قوی به خرمشهر دسترسی داشته باشد. تا اینکه عملیات بیت المقدس آغاز شد و پس از ۲۳ روز خرمشهر آزاد شد و به آغوش وطن بازگشت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بیان داشت: در آن روز ۱۹ هزار نفر اسیر عراقی داشتیم و ۷۰ هزار نفر نیروی دشمن بود. خرمشهر با نگاه و عنایت خدا آزاد شد و این شکست مفتضحانه بر دشمن بود.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری(مدظله) در بیانیه گام دوم به سه موضوع گذشته، حال و آینده می‌پردازد و امروز ایران در عرصه های مختلف دستاوردهای بسیاری به دست آورده ‌است. رهبری در صحبت با دانشجویان نکته کلیدی، تشکیل دولت جوان حزب اللهی را مطرح میکند. جوان حزب اللهی انگیزه متفاوت دارد. دشمن تحریم های مختلفی بر ایران وارد می کند و در جنگ اقتصادی راحت‌تر از جنگ نظامی میتوان با دشمن جنگید.
اللهیاری تصریح کرد: ما اهل جنگ نیستیم. ما اهل دفاع هستیم و دشمن جرات جنگ با ایران ندارد.  تلاش می کنیم این دولت را تشکیل دهیم و با تلاش و کوشش از این برهه خطیر عبور خواهیم کرد.  سپاه ایستاده است تا آسیبی به مملکت وارد نشود.