شناسهٔ خبر: 155399 - سرویس فرهنگ
منبع: قدس خبر

انعقاد تفاهم نامه همکاری مابین اداره کتابخانه های عمومی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس

کتابخانه شهر قدس در راستای ترویج و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تبیین نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی انعقاد تفاهم نامه همکاری مابین اداره کتابخانه های عمومی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس انجام شد.

به گزارش «نماینده» ، در راستای ترویج و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تبیین نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی رئیس اداره کتابخانه های عمومی با معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاداسلامی واحدشهرقدس دیدار کرد.

دراین دیدار سیده فهیمه اطهری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قدس، ضمن اشاره به تفاهم نامه نهاد کتابخانه های عمومی کشور با نهاد نمایندگی ولی فقیه، اظهار داشت: با بهره گیری از این تفاهم نامه می توان تفاهم نامه ای شهرستانی منعقد نمود و با توجه به وجود کتابخانه های عمومی در سطح شهرستان، زمینه بسیار خوبی برای بهره‌مندی اساتید و دانشجویان دانشگاه آزادشهرقدس از منابع مفید و به‌روز مکتوب فراهم است.
وی افزود: برگزاری نشست‌های مختلف نقد و رونمایی کتاب و برگزاری دوره‌های آموزشی در کتابخانه های شهرستان از جمله فعالیت‌های کتاب‌محور در محیط دانشگاه و کتابخانه است و این‌گونه نشست‌ها در ترغیب دانشجویان به مطالعه موثر است.
سجاد صداقت، معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد واحدقدس نیز با ابراز خرسندی از امضای تفاهم‌نامه همکاری با اداره کتابخانه‌های عمومی، بیان کرد: با تشکیل جلسات هم‌فکری با کتابخانه‌های عمومی می توان دانشجویان را به سمت مطالعه کتاب‌های غیردرسی هدایت کرد و سطح کتابخوانی را در این قشر ارتقا داد.
صداقت افزود: در دانشگاه آزاد ۹۰ عنوان کتاب چاپ شده و اساتید دانشگاه کتاب های تالیفی متعددی دارند که این منابع را می توان در اختیار کتابخانه های عمومی شهرستان قرارداد. همچنین باتوجه به موضوعات پژوهشی مورد نیاز برای پایان نامه دانشجویان، اداره کتابخانه ها اولویت های پژوهشی نهاد را در اختیار دانشجویان قراردهد تا بامطالعه موردی درباره معضلات مشترک دانشگاه و کتابخانه ها مورداستفاده قرار گیرد.

در این نشست، تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قدس و دانشگاه آزاداسلامی شهرقدس به منظور استفاده حداکثری از امکانات و منابع و ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی در بین دانشجویان و کارکنان دانشگاه و همچنین برگزاری جلسات نشست کتاب‌خوان تخصصی در دانشگاه، منعقد شد.
گفتنی است، بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری، اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قدس متعهد شد زمینه لازم برای عضویت دانشجویان و کارکنان دانشگاه بر اساس دستورالعمل و بخشنامه‌های ابلاغی نهاد کتابخانه‌های عمومی و همچنین استفاده بهینه آنان از امکانات کتابخانه‌های عمومی استان را فراهم کند.
فراهم کردن زمینه بازدید دانشجویان از کتابخانه‌های عمومی شهرستان و همچنین اعضای دانش آموز از دانشگاه جهت آشنایی با دانشگاه شهرقدس و رشته های موجود آن به صورت متمرکز، اجرای برنامه‌های مختلف مربوط به کتاب در کتابخانه های عمومی و دعوت از اساتید دانشگاه آزادشهرقدس در نشست‌های مربوط به کتاب و کتابخوانی، از دیگر تعهدات اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قدس است.
در بخش دیگری از این تفاهم نامه نیز دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس متعهد شد اطلاع‌رسانی سریع و مناسبی از برنامه‌های اداره کتابخانه‌های عمومی در سطح دانشگاه و تشکل‌های دانشجویی داشته باشد و در همین راستا، فضاهای مناسب دانشگاه به برگزاری نشست‌های مختلف مرتبط با کتاب و کتابخوانی اختصاص یابد.
در پایان این نشست اطهری، به تبیین و تشریح نهمین جشنواره رضوی پرداخت و دانشگاه آزاداسلامی علاوه براستفاده از اقلام تبلیغی با قراردادن لینک جشنواره در سایت دانشگاه، همکاری خود در این جشنواره اعلام آمادگی کرد.