شناسهٔ خبر: 155376 - سرویس سایر حوزه‌ها
منبع: قدس خبر

حضرت خدیجه(س) ترویج دهنده آموزه های وحیانی اسلام هستند

به گزارش "نماینده" حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، در نشست صمیمی علما و روحانیت شهرستان قدس که در سالن جلسات دفتر امام جمعه برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ام المؤمنین حضرت خدیجه کبری(س) و بیان مجاهدت های ایشان، با اشاره به بحران موجود در جهان اسلام، اظهار داشت: حضرت خدیجه(س) در دوران غربت اسلام فداکاری ها، انگیزه عشق به مکتب و نظام ارزشی برتر و والاتر داشتند و از تمام هستی و اموال خود گذشت تا ندای توحید در سراسر گیتی تلألو پیدا کند و مروج آموزه های وحیانی اسلام هستند.

وی افزود: حضرت خدیجه(س) تلاش ها و مجاهدت های بسیاری در راه اسلام داشتند و پیامبر(ص) غم و اندوه از دست دادن دادن ایشان را به زبان می آوردند. پیداست که حضرت خدیجه(س)، مشاور و وزیری صدیق، امین و تسلی بخش برای پیامبر(ص) بودند. در روزگاری که مردان مبتلا به تشکیک بودند و از همراهی با پیامبر سرباز زده بودند در حالی که حق را شناخته بودند، با عناد و لجاجت و به دلیل عدم وجود شهامت و اقتدار، پیامبر را تنها می گذاشتند اما این بانو سراسر در حمایت پیامبر بزرگوار اسلام و دین پیامبر اسلام و در راستای ترویج دین پاک ایشان مجاهدت کردند. حضرت جبرئیل نیز بر این بانو سلام خدا را می فرستند. خداوند متعال به کسی خطاب می کند که دارای روح اعظمی هستند و قابلیت پذیرش این تحسین ها را دارند و در رابطه با حضرت زهرا(س) نیز این قابلیت ها محسوس بود.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: در فلسفه اسلامی رابطه متقابلی میان محبت و معرفت وجود دارد. معرفت و عمق شناخت انسان و بزرگان الهی موجب ایجاد محبت و گرایش و تمایل قلبی و باطنی نسبت به پیامبر، دین پیامبر و ذات اقدس حق شد. محبت امر ادراکی در انسان است. محبت پایدار و باقی زمانی کسب می شود که شناخت و معرفت ایجاد شده باشد. عمق محبت حضرت خدیجه(س) به پیامبر اسلام(ص) برگرفته از عمق شناخت و معرفتی است که نسبت به پیامبر(س) دارند و تمام اموال خود را در راه گسترش اسلام قرار دادند.

وی ادامه داد: امروز دین اسلام در نقاط مختلف دنیا گسترده شده است. حضرت خدیجه(س) مورد قبول تمام مذاهب اسلامی و فخر اهل بیت(ع) هستند و در زمره محبّان و زنانی است که خداوند آنان را برتری داده است.

حجت الاسلام و المسلمین مختاری با اشاره به بحران موجود در جهان اسلام بیان داشت: وهابیت در دنیا به دنبال پرورش دانشجویانی از ترکیه و پاکستان است که تحت عنوان دانشگاه اسلامی که با اساتیدی از صعودی تعلیم می شوند و نتیجه آن نیروهای داعشی است که بر اثر رواج اندیشه های تکفیری در این دانشگاه آموزش دیده شدند.

وی با اشاره به هوشمندی رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: ۲۵ سال پیش مقام معظم رهبری با هوشمندی دستور تأسیس دانشگاه مذاهب اسلامی را دادند و این تدبیر ناشی از علوم اعطایی است که رهبری دارند و امروز در کشورهای دیگر نیز این دانشگاه در حال تأسیس است. منشأ بسیاری از مصائب در جهان اسلام ناشی از جهل و نادانی است. تعدادی از نیروهای داعش که در ایران دستگیر شدند با توجه به سن کمی که داشتند از روی جهل و ناآگاهی دست به جنایت علیه شیعه زدند. باید نیروها را در جهت اسلام آموزش داد و در برخی از استان های کشور این دانشگاه در حال فعالیت است و دانشجویان اهل سنت نیز در کنار دانشجویان شیعه تحصیل می کنند و هم زیستی مسالمت آمیزی در محیط علمی صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی تصریح کرد: امام خمینی(ره)، بر وحدت و کلمه واحده تأکید داشتند و فرمودند با وحدت و کلمه واحده می توانیم با قدرت در برابر استکبار جهانی بایستیم و آنها نمی توانند انشقاق و رخنه ای بر ما داشته باشند. در دانشگاه مذاهب اسلامی بر ادغام و استحکام علوم اهل بیت(ع) صحه گذاشته شده است و مذهب های مختلف با مطالعه علوم اهل بیت(ع) به این سرمایه گرانقدر آگاه شده و از نظر علمی با دریافت معرفت جذب اسلام و محبت اهل بیت(ع) می شوند و فارغ التحصیلان این دانشگاه سفیران اهل تقریب و محبان اهل بیت(ع) هستند.