شناسهٔ خبر: 155300 - سرویس فرهنگ
منبع: قدس خبر

انسان حسود در مقابل اراده خدا ایستاده است

امام جمعه شهرستان قدس حجت الاسلام و المسلمین جوکار در تفسیر آیه ۵۴ سوره نساء در برنامه “در محضر آفتاب” گفت: حسادت صفتی ناپسندی است و انسان حسود در مقابل اراده خدا ایستاده است.

به گزارش «نماینده»  ، حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار، امام جمعه شهرستان قدس در پنجمین روز از برنامه “در محضر آفتاب” که در مصلی شهرستان قدس برگزار شد، با اشاره به تفسیر آیه ۵۴ سوره مبارکه نساء، اظهار داشت:
این آیه یکی از آیاتی است که در شأن اهل بیت عصمت و طهارت و در مذمت دشمنان آنان است و از حسودی دشمنان از فضلی که خداوند به خاندان پیامبر(ص) داده است، اشاره دارد. منظور از ناس در این آیه پیامبر و خاندان او هستند.
وی افزود: آیات ۵۱ تا ۵۳ که به آیه ۵۴ مرتبط است درباره توطئه های یهود و اورشلیم است که یهودی ها با مشرکین مکه سازش کردند تا بتوانند با پیغمبر(ص) مقابله کنند. امروز این امر تداعی کننده ساخت و پاخت اسرائیل با سعودی ها است.
امام جمعه گفت: پیامبر(ص) انقلاب دینی و اسلامی در جامعه شرک و جاهلیت ۱۴۰۰ سال پیش بوجود آورد و یهودی ها و مشرکین مکه با حکومت اسلامی پیامبر(ص) مقابله کردند. امروز هم برای مقابله با انقلاب اسلامی، باز همان صحنه تاریخ تکرار شده و یهودی ها، صهیونیست ها و اسرائیلی ها با سعودی ها باهم شده اند و این ها به فرموده قرآن مورد لعن خدا هستند و کسی کمک حال آنان نیست و نابودی آنان قطعی است و به اندازه دانه ای که پرنده برمی‌دارد (نقیر) در آینده زمین و حکومت پاینده و جهانی، ذره ای سهم ندارند چون نسبت به پیامبر(ص) و اهل بیت حسودی می‌کنند.
وی ادامه داد: خدا به پیامبر و خاندانش حکومت، آگاهی و صیانت داده است و خدا خداسته است که آنان پیامبر، امام و پیشوای مردم باشند.
حجت الاسلام و المسلمین جوکار بیان کرد: دعوای فرزندان آدم به دلیل حسادت بود که منجر به نسل کشی و برادر کشی شد و مشابه کاری است که سعودی ها نسبت به قدرتمندی جمهوری اسلامی در منطقه حسادت می کنند و کودک کشی می‌کنند.
وی گفت: حسادت صفت مذموم و ناپسندی است که ایمان انسان را از بین می‌برد همانطور که آتش هیزم را نابود می‌کند. انسان حسود در مقابل اراده خدا ایستاده است و بهتر است که از خدا درخواست کند که هرآنچه به انسان های شایسته عطا کرده ای به ما نیز عطا بفرما و زندگی ما را همانند زندگی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) قرار دهد.
وی با اشاره به سوره لقمان ادامه داد: عنایت و فضل از سوی خداست همان گونه که به لقمان حکمت داده شد و زنده نگه داشته شدن نام پیامبر(ص) نیز از فضل خداست. هرچه عزت و خیر و خوبی است همه از سوی خداست.
امام جمعه تصریح کرد: نسبت به هیچ کسی حسادت نکنیم، انسان حسود هیچ وقت آرامش ندارد چرا که حسادت صفتی شیطانی است و منشأ همه خوبی ها از خداست و اگر کسی حسادت کند در مقابل خدا و اراده او ایستاده است. راه مقابله با حسادت اینست که انسان حسود بخواهد خدا به او عنایت کند.