شناسهٔ خبر: 155233 - سرویس مجلس
منبع: مهر

فلاحت پیشه:

توقف برخی تعهدات برجام در قالب مقررات بین‌المللی است

فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ایران با اتخاذ تصمیم جدید مبنی بر توقف برخی تعهدات برجامی در شرایط کنونی در قالب مقررات و عُرف بین‌المللی عمل می‌کند.

به گزارش «نماینده»، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در خصوص تصمیم جدید دولت برای مقابله با آمریکا در قبال نقض برجام گفت: معتقدم ایران با اتخاذ تصمیم جدید مبنی بر توقف برخی تعهدات برجامی در شرایط کنونی در قالب مقررات و عُرف بین‌المللی عمل می‌کند و پایبندی خود را به صلح، امنیت و منع اشاعه را ثابت کرده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا کاملاً برخلاف این قوانین عمل می‌کند هرچند بر اساس اصل حاکمیت قدرت، دیگر بازیگرانی که دل در گِروی حقوق بین‌الملل دارند، قدرت محدودتری دارند اما واقعیت این است که ما باید در همین قالب عمل کنیم.

وی تصریح کرد: اگر قرار است یکسری از تعهداتمان را کاهش دهیم و در مقابله با تحریم‌های آمریکا به سمت تولیدات هسته‌ای مورد نیاز کشور برویم، باید در مذاکره با آژانس و اعضای باقی‌مانده در برجام، این موضوع را پیش ببریم.

فلاحت‌پیشه گفت: دنیا و بخش عمده‌ای از مردم آمریکا با افراطی‌گری‌های آقای ترامپ و کابینه‌اش مخالف هستند. نباید در این میدان افراط کنیم. متأسفانه این میدان افراطی را سیاستمداران آمریکایی تعیین می‌کنند و سعی دارند ایران را مصداق افراط نشان دهند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: معتقدم باید از هرگونه اقدامی که ما را در میدان بازی افرادی مانند بولتون بیندازد، پرهیز کنیم. فرق ما با آمریکا این است که برای نظم بین‌المللی احترام قائل هستیم و این به معنای ترس نیست.