شناسهٔ خبر: 155232 - سرویس پارلمان شهری
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

احداث اتوبوس هوایی در پایتخت به کجا رسید؟

علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت راه اندازی اتوبوس هوایی در پایتخت توضیحاتی داد.

به گزارش «نماینده» محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ، با اشاره به طرح احداث اتوبوس هوایی در منطقه یک تهران گفت: این طرح که با عنوان اتوبوس هوایی در رسانه‌ها مطرح شده نمی‌دانم صحیح است یا خیر، اما در منطقه یک تهران مطالعاتی صورت گرفته و پیشنهادی در این باره مطرح شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: پیشنهادات بسیار خوبی در این خصوص مطرح شد و آن هم به این علت است در منطقه یک بحث شیب کوهستانی در معابر مطرح است که خود به یک چالش جدی تبدیل شده است.

علیخانی تصریح کرد: از دیگر موضوعاتی که موجب شد به فکر اجرای این طرح باشیم این است که تردد در خیابان‌های منطقه یک به دو تا سه خیابان اصلی محدود می‌شود و این امر موجب به وجود آمدن گره ترافیکی در این منطقه شده است.

وی همچنین افزود: این معابر و خیابان‌ها به هیچ عنوان متناسب با حجم تردد افراد پیاده و سواره در این منطقه از پایتخت نیست و باید تمهیداتی در این خصوص اندیشیده شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: انجام چنین طرح‌هایی می‌تواند در کنار باز کردن گره ترافیک منطقه از لحاظ توریستی و گردشگری نیز به یک قطب درآمدزایی برای پایتخت تبدیل شود.

علیخانی افزود: از این طرح می‌توان مانند تله کابین که در مناطق کوهستانی مورد استفاده و بهره‌برداری قرار می‌گیرد استفاده کرد و علت اینکه از این طرح به عنوان اتوبوس هوایی نام می‌برند این است که کابین‌های آن به مراتب بزرگ‌تر از کابین‌های تله کابین است.

وی اضافه کرد: انجام این طرح‌ها به طور حتما توجیه اقتصادی نیز دارد و در این طرح بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری وارد می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران  درباره زمان اجرای این طرح گفت: بسیاری از طرح‌هایی که امروز افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند طرح‌هایی هستند که در ادروار گذشته شورای شهر تهران و مدیریت شهری تصمیم به اجرای آن گرفته‌اند.

علیخانی خاطرنشان کرد: اگر این طرح در شورای شهر پنجم به بهره‌برداری نرسد، به طور حتم در دوره بعدی شورا تکمیل و افتتاح می‌شود.